ترامپ: بایدن با هوا دست می‌دهد و از خرگوش دستور می‌گیرد

گروه جهان الف،   4010204077

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، سلامت ذهنی جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور را زیر سوال برد.  

ترامپ: بایدن با هوا دست می‌دهد و از خرگوش دستور می‌گیرد

به فارس، دونالد ترامپ در ادامه تلاش‌ها برای تقویت جایگاه خود در میان رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه، به «اوهایو» رفت و در جمع هوادارانش، جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات این کشور را «گیج و سردرگم» خواند.

دونالد ترامپ که از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ رئیس‌جمهور آمریکا بود، طی سخنرانی در گردهمایی حامیانش خود تحت عنوان «آمریکا را نجات دهید» بارها به عملکرد دولت بایدن تاخت و روی گاف‌های اخیر بایدن، موج‌سواری کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اوهایو بار دیگر ضمن تکرار ادعای خود درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، دموکرات‌های این کشور و جو بایدن را به «دزدیدن انتخابات» متهم کرد.

دونالد ترامپ همچنین با پیش کشیدن گاف‌های اخیر  جو بایدن رئیس‌جمهور 79 ساله آمریکا گفت: «حقیقت این است که انتخابات (۲۰۲۰) دزدیده شد و حالا کشور ما دارد از بین می‌رود. کشور ما دارد از بین می رود، کشور ما دارد به سمت جهنم می‌رود».

 

 
 

وی ادامه داد: «ما هرگز قبلا چنین چیزی را ندیده بودیم. ما در حال حاضر رئیس‌جمهوری داریم که متاسفانه اصلا هیچ نمی‌داند چه اتفاق لعنتی دارد می‌افتد. او با هوا دست می‌دهد، او به نحوی گیج و سردم گم دور و اطراف قدم می‌زند. من این را می‌گویم که واقعا وضع خوبی نیست».

رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه آمریکا افزود: «او از خرگوش عید پاک دستور می‌گیرد. (فیلم) آن را دیدید. (آن خرگوش) به او گفت "نه نه نه". می‌دانید که آن خرگوش عید پاک، یک کارمند سیاسی بود و کارش را خوب انجام داد. ای کاش من او را استخدام می‌کردم، کارش خوب بود. او (خرگوش عید پاک) گفت "نه نه نه با آن افراد حرف نزن". او (بایدن) همه این کارها را در حالی انجام می دهد که (ولادیمیر) پوتین کاری به جز صحبت درباره سلاح‌های اتمی و نابود کردن جهان انجام نمی‌دهد».

هفته گذشته فیلمی از تلاش خرگوش عید پاک برای ممانعت از گاف ‌دادن جو بایدن خبرساز شده بود. طبق گزارش روزنامه «نیویورک پست»، یکی از کارکنان کاخ سفید که لباس خرگوش عید پاک پوشیده بود، با مداخله خود تلاش کرد تا بایدن را از پاسخ دادن به سؤال هماهنگ‌نشده یک خبرنگار در زمین چمن کاخ سفید و گاف احتمالی او باز دارد.

اظهارات کنایه آمیز دونالد ترامپ درباره دست دادن جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با هوا در شرایطی مطرح شده که طی هفته‌های اخیر حداقل دو بار اقدام بایدن برای دست دادن با هوا، جنجال‌های زیادی ایجاد کرده بود.

بایدن در پایان سخنرانی اخیر خود در شهر «سیاتل» واشنگتن دست خود را برای دست دادن با هوا دراز کرد؛ حرکتی که او را بار دیگر به سوژه فضای مجازی تبدیل کرد. بایدن پیش از آن طی سخنرانی در کارولینای شمالی هم همین کار را انجام داده بود.