ناامیدی تل‌آویو از واکنش امارات به رخدادهای قدس اشغالی

گروه سیاسی الف،   4010201044
ناامیدی تل‌آویو از واکنش امارات به رخدادهای قدس اشغالی

دولت رژیم صهیونیستی نسبت به نحوه واکنش امارات به تنش‌های اخیر در شهر قدس اشغالی ابراز ناامیدی و در عین حال اعلام کرد که شراکت بین دولت اسرائیل و امارات هیچگونه آسیبی ندیده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز اسرائیل نوشت، یک مسئول عالی‌رتبه اسرائیلی در مصاحبه‌ با خبرنگاران تلاش داست تصمیم ریم بنت ابراهیم الهاشمی، وزیر دولت امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی که پیشتر امیر حایک، سفیر اسرائیل در ابوظبی را در اعتراض به حوادث شهر قدس به ویژه مسجد الاقصی احضار کرده بود، کم اهمیت جلوه دهد.

این مسئول اسرائیلی همچنین گفت، محتوای گفت‌وگوی بین الهاشمی و حایک با آنچه که در بیانیه رسمی امارات در خصوص این نشست آمده، متفاوت است.

وی ضمن ابراز ناامیدی رژیم صهیونیستی نسبت به موضع امارات در قبال رخدادهای شهر قدس، تصریح کرد: "من بر این باور هستم که آنچه رخ داده است به روابط ما آسیب نمی‌رساند."

در همین راستا، خبرگزاری امارات "وام" گزارش داد که الهاشمی خطاب به سفیر اسرائیلی بر لزوم "توقف فوری تجاوزات علیه غیرنظامیان و یورش‌ها به اماکن مقدس" و "حمایت تمام قد از نمازگزاران و احترام مقامات اسرائیلی به حق فلسطینیان در انجام مناسک دینی‌شان" و همچنین "توقف هرگونه هتک حرمت مسجد الاقصی" تاکید کرد.

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از دو دیپلمات آگاه نوشت که این دو شخص تاکید کردند که امارات در جریان این نشست پشت درهای بسته از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.