بیست و ششمین نسخه آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تقدیم دولت شد

گروه اجتماعی الف،   4010129113

سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه‌ای که در حال حاضر تقدیم هیأت دولت شده است، به نوعی برگرفته از نظر جمع هست و با تغییراتی که در پیش‌نویس آیین‌نامه صورت گرفته بود، روز به روز آیین‌نامه تکمیل‌تر شد به نوعی که نسخه آخر، بیست و ششمین نسخه بود.

بیست و ششمین نسخه آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تقدیم دولت شد

به گزارش فارس، عباس نجار سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره بررسی آیین‌نامه‌بندی معلمان، اظهار کرد: وقتی قرار شد آیین‌نامه رتبه‌بندی توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین شود، در واقع برای اولین در آموزش و پرورش آیین‌نامه‌ای تنظیم شد که مشارکت حداکثری افرادی که ذی‌حق بودند را شامل شد.

وی ادامه داد: با معلمان در مقاطع مختلف، نمایندگان معلمان، کانون‌هایی که وجود داشت، شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه مشورت و این نظرات جمع‌آوری شد و منجر به آیین‌نامه پیشنهادی شد که توسط آموزش و پرورش به هیأت دولت ارائه شد.

نجار اضافه کرد: در آیین‌نامه، یک سری استلزامات قانونی داریم که مطابق با قانون رتبه‌بندی باید استلزامات را رعایت می‌کردیم و طبیعی است افرادی که نسبت به استلزامات قانون آگاه نباشند، نگران باشند و همچنین ممکن است در فضاهای مجازی، منتقدانی وجود داشته باشد و بگویند بحث رتبه‌بندی شامل حال ما نمی‌شود. در هر حال مجموعه آموزش و پرورش یک خانواده بزرگ است و در یک مجموعه 970 هزار نفری، طبیعی هست که آرا و نقطه نظرات مختلفی وجود دارد.

وی ادامه داد: آیین‌نامه‌ای که در حال حاضر تقدیم هیأت دولت شده است، به نوعی برگرفته از نظر جمع هست و با تغییراتی که در پیش‌نویس آیین‌نامه صورت گرفته بود، روز به روز آیین‌نامه تکمیل‌تر شد به نوعی که نسخه آخر، بیست و ششمین نسخه بود؛ حداقلش این است که بالغ بر 50 جلسه مختلف تشکیل شده است و منجر به تدوین آیین‌نامه‌ای شد که شمولیت عام برای همه فرهنگیان داشته باشد.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با نظری که از دوستان گرفتیم، این آیین‌نامه کامل‌ترین آیین‌نامه‌ای هست که تقدیم شده است و همچنین با گروه‌های مختلف که بررسی کردیم، آنها دیدند که رتبه خوبی می‌آورند برعکس چیزی که در فضای مجازی منتشر شده است یعنی آیین‌نامه نهایی چیزی نیست که آنها دیدند.