یک محله کاملا یهودی در امارات احداث می‌شود

گروه جهان الف،   4010127093

رئیس انجمن جوامع یهودی خلیج فارس خبر داد که قرار است یک محله کاملا یهودی در امارات احداث شود تا یهودیان به راحتی بتوانند مناسک خود را انجام دهند و در آن زندگی کنند.

 خاخام ارشد شورای یهودیان در امارات خبر داد که مذاکرات برای احداث نخستین محله یهودی‌نشین در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در حال انجام است.

به گزارش فارس، «الی عبادی»، رئیس انجمن جوامع یهودی خلیج فارس (AGJC) گفت: حدود دو هزار یهودی در امارات اقامت دارند و ۵۰۰ یهودی نیز مناسک مذهبی خود را انجام می دهند».

پایگاه خبری الخلیج الجدید به نقل از عبادی گزارش داد، تعداد این یهودیان از زمان امضای توافق «آبراهام» با امارات و بحرین در سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است.

این خاخام مدعی شد: «آنچه ما نیاز داریم یک محله یهودی‌نشین است. من با چند سازنده املاک درباره این موضوع صحبت کردم؛ یک محله یهودی‌نشین مخصوص و با تمامی امکانات».

وی همچنین گفت که خواستار یک محله است که در آن، کنیسه یهودیان، «منازل مخصوص، واحدهای مسکونی، هتل و مراکز خرید و فروش باشد. این چیزی است که من به دنبال آن هستم. مذاکرات در این باره در جریان است».

امارات پس از امضای قراردادهای سازش با رژیم صهیونیستی، میزبان ۲۰۰ هزار گردشگر یهودی بوده است. بیشتر این افراد، در این کشور اقامت دارند و شرکتهایی را نیز دایر کرده‌اند.

عبادی پیش‌بینی می‌کند که این تعداد در پنج سال آینده چهار برابر شود. وی ادعا کرد: «این بدان معناست که زمان آن رسیده است که امارات یک محله یهودی‌نشین احداث کند که در آن هتل، مرکز خرید، مدرسه و کنیسه داشته باشد».

این خاخام یهودی در پایان گفت که شاهد احداث کنیسه و مدارس یهودی و برگزاری مناسک آنان در امارات خواهند بود.