سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری؛ هدیه بن‌سلمان به داماد ترامپ برای دفن قتل خاشقچی

گروه جهان الف،   4010124001

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده ولیعهد عربستان سعودی علی‌رغم مخالفت‌های یک هیئت نظارتی یک سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری به داماد رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعطا کرده است.

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری؛ هدیه بن‌سلمان به داماد ترامپ برای دفن قتل خاشقچی

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش داده «جارد کوشنر»، داماد و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا 6 ماه پس از ترک کاخ سفید از جانب صندوقی که ریاست آن بر عهده «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی بوده، یک سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری به دست آورده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته این سرمایه‌گذاری در حالی به کوشنر واگذار شده که مشاوران صندوق مذکور هشدار داده بودند که ورود به چنین معامله‌ای به صلاح نیست.

اسنادی که این روزنامه به آنها دست یافته نشان می‌دهند هیئتی که مسئولیت نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های صندوق ثروت ملی عربستان را بر عهده داشته نگرانی‌هایی را درباره معامله با شرکت تازه تأسیس کوشنر به نام «Affinity Partners» مطرح کرده بودند.

اما تنها چند روز بعدتر، در جلسه‌ای به ریاست «محمد بن سلمان» و با حضور تمامی اعضای هیئت مدیره «صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی» هشدارهای مشاوران صندوق نادیده گرفته شد و سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری به جارد کوشنر تقدیم شد.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته جارد کوشنر بعد از نتیجه‌گیری دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه محمد بن‌سلمان دستور قتل «جمال خاشقچی» و مثله کردن جسد او را صادر کرده نقش زیادی در دولت ترامپ در دفاع از ولیعهد عربستان سعودی داشت.