۷۰ درصد تسهیلات مسکن ملی از سوی دولت تأمین می‌شود

گروه اقتصادی الف،   4010116005

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی تا ۷۰ درصد منابع ساخت این واحدها از طریق تسهیلات بانکی و مابقی به عنوان آورده متقاضیان تأمین می‌شود

۷۰ درصد تسهیلات مسکن ملی از سوی دولت تأمین می‌شود

به گزارش مهر، محبوب حیدری عصر دوشنبه در نشست بررسی احداث مسکن ملی در اردبیل اظهار کرد: عملیات اجرایی مسکن ملی در استان اردبیل به زودی آغاز می‌شود و متقاضیان زمین که تمایل به تغییرکاربری دارند، می‌توانند درخواست خود را به راه و شهرسازی استان ارائه کنند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تأمین زمین در شهر اردبیل، ساخت واحدهای مسکونی برای متقاضیان آغاز شود و انتظار می‌رود متقاضیان با پرداخت به موقع مبالغ، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن را در احداث این واحدها کمک و یاری کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با رد شایعاتی مبنی بر تأمین زمین از محدوده شهرها با نام اراضی کشاورزی گفت: به هیچ وجه برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، اقدام غیرقانونی انجام نمی‌شود و با اخذ مجوز قانونی، تغییر کاربری‌ها با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌ها انجام خواهد شد.

حیدری افزود: متقاضیان زمین که تمایل به تغییر کاربری دارند، می‌توانند درخواست خود را به راه و شهرسازی استان ارائه کنند تا با اخذ مجوز و طرح موضوع در جلسات شورای مسکن استان امکان صدور مجوزهای قانونی در محدوده شهرها برای اراضی درجه ۳ و ۴ فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در اکثر شهرها تأمین زمین رایگان برای احداث مسکن انجام شده و در شهر اردبیل نیز برخی محدودیت‌ها رفع و تلاش می‌شود با اخذ مجوز کارگروه امور زیربنایی، شورای برنامه‌ریزی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی زمین مورد نیاز را تأمین و در اختیار سازندگان قرار دهیم.

حیدری به افزایش پرداخت تسهیلات مسکن اشاره کرد و ادامه داد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی تا ۷۰ درصد منابع ساخت این واحدها از طریق تسهیلات بانکی تأمین شده و مابقی به عنوان آورده متقاضیان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از همین روزهای نخستین سال ۱۴۰۱ تلاش بر این است تا در شهر اردبیل راه و شهرسازی استان و در سایر شهرستان‌ها هم بنیاد مسکن مسئولیت احداث مسکن نهضت ملی را عهده‌دار شود.

حیدری بیان کرد: سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سقف وام جهش تولید مسکن در کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، همچنین سقف وام در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل در قالب جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که در مرحله اول ساخت ۵ هزار واحد از آن آغاز شده است.