وزیر دارایی پیشین افغانستان در آمریکا راننده تاکسی است

گروه جهان الف،   4001229076

وزیر دارایی حکومت پیشین افغانستان که چند روز پیش از سقوط کابل از این کشور به آمریکا فرار کرده بود، برای امرار معاش به شغل تاکسیرانی روی آورده است.  

به گزارش فارس، «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت «خالد پاینده» وزیر دارایی حکومت پیشین افغانستان پس از تسلط طالبان تمام پس انداز خود را از دست داده و اکنون مجبور است برای گذران زندگی خود در آمریکا به شغل تاکسی‌رانی روی آورد.

پاینده در گفت‌وگو با این رسانه از کار فعلی خود که در آمریکا به آن مشغول است ابراز رضایت کرده است.

وی در مورد سقوط نظام پیشین تمام سیاسیون نظام قبلی افغانستان را مقصر دانست و از عدم جدیت آنان در راستای خدمت و اصلاح برای وطنشان سخن گفت.

پاینده از خروج بی‌رویه آمریکا از افغانستان انتقاد کرد و تحویل دادن این کشور به دست طالبان را خیانت به ارزش‌های ملی هموطنانش دانست.

وی پیش از این در زمان حضورش در کابینه اشرف غنی چندین بار به فساد گسترده متهم شد اما او هرگز در هیچ دادگاهی برای پاسخ دهی حاضر نشد.

وی قبل‌تر از سقوط افغانستان از مقام خود در وزارت دارایی این کشور استعفا داد و به آمریکا پناهنده شد.

این در حالی است که پس از سقوط دولت اشرف غنی، مقامات کابینه همزمان با رئیس‌جمهور فراری افغانستان از این کشور گریختند. بر اساس منابع و گزارش‌ها بسیاری از سران دولت گذشته کابل در کشورهای آمریکایی و اروپایی مشغول به انجام کارهایی مانند پیک رستوران و نیز برخی کارهای خدماتی هستند.