لاوروف: فشار غرب بی‌سابقه است/ بیش از ۵ هزار تحریم علیه روسیه وضع شده

گروه جهان الف،   4001227061
لاوروف: فشار غرب بی‌سابقه است/ بیش از ۵ هزار تحریم علیه روسیه وضع شده

وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: علیرغم اینکه بیش از ۵ هزار تحریم علیه مسکو یک رکورد به شمار می‌آید؛ ما به خود و متحدان مان تکیه می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی اعلام کرد: غرب به دنبال منزوی کردن و به حاشیه راندن روسیه و توقف توسعه آن است.

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: فشار غرب بی سابقه است. بیش از ۵ هزار تحریم علیه روسیه اعمال شد که یک رکورد به شمار می‌آید.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: مسکو اکنون تنها می‌تواند به خود و متحدان باقیمانده اش تکیه کند. دیگر خیال باطلی در مورد غرب وجود ندارد. انتقال سامانه‌های اس -۳۰۰ شوروی (سابق) از کشورهای دیگر به اوکراین غیرممکن است و غیرقانونی خواهد بود؛ مسکو این اجازه را نخواهد داد.

وی در ادامه اضافه کرد: هر گونه محموله حاوی سلاح برای اوکراین، هدف مشروع تلقی خواهد شد. غرب تحریم‌ها علیه روسیه را افزایش خواهد داد، اما ما به تحریم عادت کرده‌ایم. تحریم‌ها فقط ما را تقویت می‌کنند.

سرگئی لاوروف افزود: آمریکا ۳۰۰ آزمایشگاه بیولوژیک در سراسر جهان تأسیس کرده است. نیازمند مکانیسمی برای راستی آزمایی و تحقیقات در این زمینه در اوکراین هستیم؛ باید شفاف سازی و تضمین هایی درمورد آزمایشگاه های بیولوژیکی حاضر در اوکراین انجام شود.

وزیر خارجه روسیه افزود: زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) خواستار سوق دادن «جو بایدن» به این درگیری و رویارویی با روسیه است.