دیدار هیئتی از جنبش حماس با دبیرکل جهاد اسلامی

گروه جهان الف،   4001226082
دیدار هیئتی از جنبش حماس با دبیرکل جهاد اسلامی

دبیرکل جهاد اسلامی در دفتر خود در بیروت با هیئتی عالی رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار کرد و در جریان این دیدار آخرین تحولات فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دفتر خود در بیروت با هیئتی عالی رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ریاست صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش دیدار کرد. اسامه حمدان، عضو دفتر روابط عربی و اسلامی حماس، علی برکه، رئیس اداره روابط ملی این جنبش در خارج و احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان از دیگر اعضای این هیئت بودند.
زیاد النخاله و العاروری در جریان این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین به ویژه تشدید حملات رژیم اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطین در شهر قدس اشغالی، تلاش برای یهودی‌سازی این شهر، کوچاندن ساکنان آن، توسعه شهرک‌سازی، ادامه محاصره غزه و تجاوزات علیه اسرای فلسطینی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
دو طرف همچنین بر لزوم مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر علیه ساکنان قدس، کرانه باختری، غزه و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و تشدید مقاومت علیه صهیونیست‌های جنایتکار که روزانه علیه این ملت و مقدسات اسلامی و مسیحی آن دست به تجاوز می‌زنند، تاکید کردند.
دو طرف در این دیدار اقدامات فلسطینیان در ماه مبارک رمضان برای دفاع از شهر قدس و مسجد الاقصی و حفظ معادله قدرت تثبیت شده پس از نبرد شمشیر قدس را مورد بررسی قرار دادند.
اعضای حاضر در این نشست از تشکیلات خودگردان فلسطین نیز درخواست کردند که به همکاری امنیتی با اشغالگران صهیونیست خاتمه داده و از بازداشت فلسطینیان دست کشیده و زندانیان سیاسی را آزاد کند.
رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند که در این مرحله از پروژه آزادسازی ملی فلسطین، باید تمامی جریان‌های مقاومت دست به دست هم داده و مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست را شدت بخشند و آنها را وادار به ترک این سرزمین کنند.
آنها همچنین ضمن تاکید بر خطرات عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، بر ضرورت قطع روابط تمامی کشورهای اسلامی و عربی با این رژیم غاصب و حمایت از جریان‌های مقاومت و مبارزات ملت فلسطین در برابر اشغالگران تاکید کردند.
هیئت‌های حماس و جهاد اسلامی ضمن تقدیر از مبارزات اسرای فلسطینی، تاکید کردند که مسأله آزادی آنها همچنان در رأس اولویت‌های آنان قرار دارد.