لاوروف: یمن راه‌حل نظامی ندارد

گروه جهان الف،   4001226066
لاوروف: یمن راه‌حل نظامی ندارد

وزیرخارجه روسیه در دیدار با همتای اماراتی خود ضمن تقدیر از موضعگیری متعادل امارات در خصوص بحران اوکراین، درباره وضعیت انسانی این کشور و انتقال غیرنظامیان گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با عبدالله بن زاید، همتای اماراتی خود اظهار کرد: از کشور امارات بابت موضعگیری متعادلش درباره بحران اوکراین تشکر می‌کنیم.

همچنین لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بن زاید گفت: در این دیدار درباره وضعیت انسانی در اوکراین و مساله انتقال غیرنظامیان گفتگو کردیم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو به توسعه روابط دوجانبه خود با ابوظبی ادامه می‌دهد.

همچنین او در بخش دیگری از صحبت‌هایش حملات توپخانه‌ای نیروهای انصارالله به عربستان و امارات را "محکوم" کرده و گفت: از نظر ما مشکلی که در یمن وجود دارد، راه‌حل نظامی ندارد.

لاوروف افزود: روسیه از تلاش‌های شورای حاکمیتی سودان در خصوص آمادگی برای گذار سیاسی تقدیر می‌کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: ما معتقدیم باید تلاش‌ها برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب افزایش یابند و ما از آخرین گام‌های امارات در مسیر برقراری آشتی سوریه استقبال می‌کنیم.

بن زاید چهارمین وزیر خارجه‌ای است که از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون به مسکو سفر کرده است، پیش از او وزرای خارجه ترکیه، ایران و قطر نیز مذاکراتی با همتای روس خود داشتند.