سعودی لیکس: ولیعهد عربستان از اختلالات روانی رنج می‌برد

گروه جهان الف،   4001202039

پایگاه خبری سعودی لیکس متعلق به مخالفان حکومت ریاض یکشنبه شب مدعی شد که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان مبتلا به اختلال روانی موسوم به "درماتوفاژی" است.

سعودی لیکس: ولیعهد عربستان از اختلالات روانی رنج می‌برد

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری "سعودی لیکس" این بیماری پوستی تحت تأثیر اضطراب و استرس شکل می‌گیرد.

بر اساس گزارش این رسانه سعودی، مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که برچسب‌های استفاده شده توسط بن سلمان مربوط به اختلالات روانی مانند کنترل احساسات و اختلالات وسواس فکری-اجباری است.

در سایه توجه متخصصان و نیز رسوایی های شخصی پی در پی محمد بن سلمان، بیانگر آن است که وی دچار یک اختلال روانی خطرناک است که شخصیت بیمارگونه او را نشان می دهد.

پس از آن‌که محمد بن سلمان در مصاحبه‌های خود حرکات عجیبی در رفتار نشان داد، متخصصان با تواجه به شواهد و مطالعات صورت گرفته اعلام کردند که وی از یک اختلال روانی جدی رنج می‌برد؛ به صورتی که در این اختلال، شخصیت رفتاری فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

افرادی که مبتلا به درماتوفاژی هستند به‌ طور معمول پوست اطراف ناخن را گاز می‌گیرند که با گذشت زمان منجر به خونریزی و تغییر رنگ می‌شود.

متخصصان بر این باورند که رفتارهای بن سلمان با علائم پارانویا و اختلالات خودشیفتگی (نارسینیسم) تلاقی دارد؛ چرا که وی برای حفظ حکومت خود، به خشونت و سادیسم اعتقاد دارد.

بر اساس این گزارش، از اقدامات و سیاست‌های بن سلمان می‌توان نتیجه گرفت که او اعتمادی به عموم ندارد و همواره از تلاش عموم برای سرنگونی خود هراس دارد.

این گزارش می افزاید که او همچنین این ترس و واهمه را دارد که به عنوان وارث احتمالی تاج و تخت در عربستان مورد قبول عامه مردم کشورش قرار نگیرد.

از دیگر خصوصیات بن سلمان این است که وی از مردم عادی می‌خواهد که او را تحسین کنند و تسلیم حکومت او شوند و پیروانش را مجبور می‌کند ارزش‌های خود را با ارزش اولیه و پیش پا افتاده عوض کنند و سعی دارد ضعف خود را با سرگرمی، اشاعه فساد پنهان کند.

اما در مقابل، او ترس‌های خود را پشت قدرت پلیسی حکومت عربستان مخفی می‌کند. همچنین با منحرف کردن افکار عمومی از شکست‌های مکرر خود از طریق سرگرمی و گسترش فساد و زوال، ناکامی‌های بزرگ خود را پنهان می‌کند، به طوری که بن سلمان تمایل دارد با ایجاد دشمنان خارجی خشم مردم را از خود به سوی دیگران منحرف کند و با دشمنی و درک نکردن خواسته‌ها برای تغییر شرایط مقابله می‌کند.

وی پس از آن که نامش با توطئه‌ها، رسوایی‌ها و سرکوب‌های داخلی به هم گره خورد، حیثیتش در سطح جهان لکه‌دار و به یکی از منفورترین رهبران جهان تبدیل شد.

یکی از بارزترین این گزارش‌ها، فاش شدن دست داشتن بن سلمان در کشتن جمال خاشقچی خبرنگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول بود که به دستور مستقیم وی در اکتبر ۲۰۱۸ کشته شد.