معاون وزیر خارجه سوریه در مراسم بزرگداشت انقلاب اسلامی ایران در دمشق: ایران شریک‌ راهبردی سوریه است/ تهران حامی کشورهای منطقه است نه تهدید

گروه جهان الف،   4001124059

معاون وزیر خارجه سوریه در مراسمی که سفارت ایران در دمشق به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرده بود، تاکید کرد که تهران شریک راهبردی سوریه است.

ایران شریک‌ راهبردی سوریه است/ تهران حامی کشورهای منطقه است نه تهدید

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق مراسمی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در هتل شرایتون دمشق برگزار کرد.

بشار جعفری، معاون وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی خود در این مراسم ضمن تبریک به مقام معظم رهبری و ملت ایران گفت: اصول این انقلاب منطبق با اصول و ارزش های سوریه است، سوریه یکی از اولین کشورهایی است که حمایت خود را از این انقلاب اعلام کرده و آن را حامی کشورهای منطقه می داند نه تهدیدی برای آن ها.

جعفری تاکید کرد که سوریه و ایران مهد تمدن ها در طول تاریخ هستند و روابط دو کشور عمیقاً ریشه در این تمدن ها دارد و حوادثی که از سال 2011 کل منطقه را هدف قرار داده است، درست بودن برداشت تاریخی بنیانگذاران روابط سوریه و ایران را ثابت کرده است.

وی با اشاره به اینکه سوریه، ایران را شریک راهبردی می داند و از نقش مسئولانه ایران در جامعه جهانی به عنوان کشوری که به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل احترام می گذارد و در مقابله با قدرت های امپریالیستی و اقدامات آنها می‌ایستد، قدردانی کرد و بر آمادگی کشورش برای ادامه کار مشترک به منظور تعمیق و تقویت همکاری ها و تبادلات در همه زمینه ها تاکید کرد.

در این مراسم مهدی سبحانی، سفیر ایران در دمشق و برخی دیگر از مقامات و شخصیت‌های سوری نیز حضور داشتند.