حاجی‌بابایی‌: ‌۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در ‌استان‌ها تصویب شد

گروه سیاسی الف،   4001122046

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در بودجه سال آینده تدارک خوبی دیده شده است، گفت: ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در خدمت استان‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در پایان راهپیمایی خودرویی 22 بهمن با تبریک این روز اظهار داشت: این روزها، روزهای سخت اقتصادی است؛ مردم در سراسر کشور با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و سوالات گوناگونی مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از سوالات این است که انقلاب چه کرده با وجود گرانی و مشکلات اقتصادی که وجود دارد، گفت: اینکه از مشکلات اقتصادی گفته شود حق است اما اینکه انقلاب چه کرد باید بدانیم انقلاب برای چه به وجود آمد تا به این سوال به صورت واقعی پاسخ دهیم.

حاجی‌بابایی در پاسخ به این سوال افزود: انقلاب برای این به وجود آمد که در ادامه مسیر انبیای الهی، ائمه معصومین و دین خدا را به دنیا بشناساند و مسیر مردم را به سمت مسیر الهی سوق دهد، انقلاب کردیم تا به دنیا بشناسانیم که کربلا یعنی چه و اهل بیت چه کسانی هستند چهره‌های  حق الهی را به دنیا بشناسانیم و برای همین هزینه شهادت را دادیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شهادت زمانی معنا دارد که کاری برای حق انجام شود، عنوان کرد: بیش از 200 هزار نفر شهید شدند و میلیون‌ها خانواده وارد مباحث سخت جنگی شدند برای اینکه چهره اهل بیت را در دنیا بشناسانیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه انقلاب چهره اهل بیت را به دنیا شناساند و ملت‌های منطقه را آزاد کرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی توانست راهپیمایی 30 الی 40 میلیونی را در اربعین حسینی برای نشان دادن اقتدار مکتب تشیع و اسلام برپا کند. انقلاب توانست در برابر استکبار جهانی بایستد و چهره ناب اسلام را در جنوب لبنان به شکلی نشان دهد که از ضعیف‌ترین انسان‌ها انسان‌هایی بسازد که محور اقتدار در دنیا باشند.

وی با بیان اینکه اگر در کشور ما هیچ کاری نشده بود یا هیچ کاری نشود و فقط این باشد که دایره المعارف‌ها برای معرفی اهل بیت و امامت نوشته شد، کافی است؛ گفت: ملت ایران با تمام سختی‌ها و مشکلات یک لحظه از امام دست برنداشتند، مردم انقلابی ساختند که 42 سال است بمباران فرهنگی و اقتصادی و سیاسی می‌شود اما مردم پای امام حسین ایستاده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: امروز دنیا اهل بیت را می‌شناسد، قبل از انقلاب نماد اسلام در دنیا آل سعود بود امروز نماد اسلام در دنیا اهل بیت است؛ قرآن به تفسیر آل سعود بود امروز به تفسیر اهل بیت است. برای این کار امام حسین را قطعه قطعه کردند و اهل بیت را در شام به اسارت بردند تا این شناسایی شکل بگیرد و امروز ادامه آن حرکت را ملت بزرگ ایران انجام دادند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه به همین دلیل است که امام فرمود در طول تاریخ ملتی مانند ملت ایران نمی‌شناسیم، گفت: در شرایط کرونا، اقتصاد مشکل‌دار و مسائل گوناگون اجتماعی امروز تمام کشور در راهپیمایی یک عظمت خلق کردند.

وی با بیان اینکه اگر سوال این است که انقلاب برای ما چه کرد؟ جواب این است که انقلاب اهل بیت را به دنیا شناساند و مردم ایران حرکت عاشورا را ادامه دادند، گفت: امروز شما مردم کنار امام و رهبری ایستادید؛ انقلاب اسلامی شهید حججی را ساخت و امروز میلیون‌ها جوان مانند شهید حججی وجود دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: انقلاب اسلامی عزت و شرف و حیثیت را در بین ملت ما نهادینه کرد با شرفترین با غیرت‌ترین ملت دنیا ملت ایران است که پای اسلام و اهل بیت ایستاده‌اند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه اما سوال اقتصاد مشکل دارد هم وجود دارد، اظهار داشت: امروز اقتصادمان از نظر زیرساخت‌ها و توسعه کشور قابل مقایسه نیست اما در حباب اقتصادی مشکل داریم، حباب اقتصادی یعنی گرانی‌هایی که دائم نخواهد بود، موقت است ما از این معابر عبور می‌کنیم.

وی افزود: در دنیا ما را تحریم می‌کنند تا دست از همه شهیدان و دست از عاشورا و کربلا برداریم، به ما فشار می‌اورند تا از اهل بیت دور شویم اما امروز مردم نشان دادند که از این مسیر با وجود سختی‌ها جدا نمی‌شوند. وظیفه مسئولان این است که با وجود فشارها و سختی‌ها تلاش کنند که از این معبر عبور کنیم امروز دولت و مجلس قدرتمندانه ایستادند تا از معبر عبور کنیم.

وی با بیان اینکه خبرهای خوشی در راه است، گفت: همه ملت ایران انقلابی هستند از شهدای مدافع حرم تا کسی که معیشتش به شدت سخت شده اما با انقلاب همراهی می‌کند و بزرگترین رمز انقلابی بودن ملت ایران این است که انقلاب خود را حفظ کردند. 

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ما یک هدف بیشتر نداریم و آن حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی حفظ ولایتمداری است، تصریح کرد: حفظ نظام از مسیر حفظ مردم می‌گذرد، مردم سرمایه اجتماعی هستند رهبری گفتند سرمایه اجتماعی آسیب دیده که باید ترمیم شود. باید در مردم رضایت‌مندی ایجاد کنیم. ملت ایران خواستار عدالت و مبارزه با مفاسد هستند به دنبال این هستند که در کنار دینداری و انقلابی‌گری معیشت و اشتغالشان درست شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت انقلابی آمده و مجلس با قدرت از این دولت حمایت می‌کند و راهی جز حمایت از دولت نداریم، گفت: همه در یک کشتی هستیم باید کمک کنیم، اشکالات را هم بگوییم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده تدارک خوبی دیده شده است، گفت: 360 هزار میلیارد تومان برای اشتغال در خدمت استان‌ها قرار می‌گیرد،  120 هزار میلیارد تومان برای تولید و رشد تولید در کشور قرار داده شده و رقم‌های کلان دیگری برای اقدامات پیشران جمهوری اسلامی که در پروژه‌های بزرگ کار شود بنابراین سال آینده نوید خبرهای خوشی هستیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه سفارشم به دولت و مسئولان این است که کسانی در این کشور مسئولیت بگیرند که مثل مردم زندگی کنند، گفت: دولت انقلابی به کسانی مسئولیت بدهد که اهل رانت نباشند، انقلابی یعنی شهید سلیمانی یعنی کسی که خودش را هزینه می‌کند تا نظام بماند.

وی با بیان اینکه دولت انقلابی در کنار انقلابی‌گری مواظب مردم باشد،افزود: آمده‌ایم که پیوند مردم را با انقلاب محکم کنیم. این مردم این دولت را انتخاب کردند این دولت و این نظام باید خادم مردم باشد هر نارضایتی که هر مدیری ایجاد کند نارضایتی از انقلاب است. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نیروهای امنیتی کشور را امن نگه داشتند، گفت: کشور ما نیاز به کار و کارآمدی دارد، مدیری که کارآمد نیست به درد نمی‌خورد ولو اینکه خیلی خوب هم باشد امروز نیروی انقلابی و کارآمد می‌خواهیم.

حاجی‌بابایی با تاکید بر کارآمدی مدیران افزود: 70 درصد از مشکلات را بدون اینکه دولت پولی تزریق کند با همراهی و کنار مردم بودن می‌شود حل کرد اینها باید در استان‌ها مورد دقت و توجه باشد.