قالیباف: نیازمند تحول در نظام حکمرانی هستیم

گروه سیاسی الف،   4001122036

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای گذر از دالان کارآمدی، باید در نظام حکمرانی، اداری و اجرایی تحول ایجاد شود.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در سخنرانی پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن مشهد مقدس و سخنان پیش از خطبه نمازجمعه مشهد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهار کرد: امام در مقابل رژیم مستبد و مورد حمایت استکباری ایستاد، یک تنه قیام کرد و انقلاب به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: در حوزه، دانشگاه و بسیاری از افراد نخبه جامعه حتی از دوست‌داران امام، به ایشان توصیه می‌کردند این مبارزه با طاغوت، ظلم امکان ندارد ولی امام با ایمان به سنت‌های الهی مسیر خود را ادامه داد.

«مردم‌باوری» رمز پیروزی انقلاب اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امام فقط با مردم سخن گفت، مردم به صحنه آمدند و موج ملت، امت اسلامی و یک ملت واحد در ایران اسلامی رقم خورد، در چنین روزی در سال ۵۷ و در مبارزات انقلاب اسلامی، یکپارچگی و ید واحده را در ملت دیدیم که این اوج «مردم‌باوری» حضرت امام بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک باور بالنده است که هر روز با عظمت‌تر و با شکوه‌تر پیش می‌رود، تنها یک حرکت نمادی و نمایشی نیست بلکه یک باور حقیقی و حقیقت همیشه زنده است.

قالیباف، باور به سنت‌های الهی و مردم‌باوری را به‌عنوان دو رکن مهم در انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این دو رکن را در بعد از انقلاب اسلامی هم می‌بینیم، در دوران دفاع مقدس همین دو رکن و دو باور یعنی باور به سنت‌های الهی و مردم‌باوری ما را به پیروزی رساند.

نیازمند تحول در رویکردها هستیم

وی با تأکید بر این‌که نیازمند تحول در رویکردها، روش‌ها و ابزارها هستیم، خاطرنشان کرد: این‌ها رمز پیروزی ما در انقلاب و رمز تداوم انقلاب تا امروز بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی حرف از این باور است، یعنی اجازه بدهیم مثل دوران انقلاب، دفاع مقدس و بسیاری از حرکت‌های دیگر همچون عرصه‌های فناوری، علمی و به خصوص در حوزه‌های صنعت پیچیده نظامی که ابعاد مختلف علوم مهندسی را در بر دارد، مردم و جوانان حاضر شوند.

وی افزود: این اتفاقات از همین روحیه ما می‌توانیم نشأت گرفته است، به مهندسان جوان، مدیر و باسواد اجازه دادیم به میدان بیایند و مشارکت معنی‌دار در اداره کشور پیدا کردند اما آنجا که این فرصت را از عرصه اقتصادی می‌گیریم، اقتصاد را به سمت اقتصاد دولتی محض پیش می‌بریم و به مردم در عرصه اقتصاد فرصت نمی‌دهیم این مفاسد، عقب‌ماندگی و چالش‌ها ایجاد می‌شود.

لزوم ایجاد تحول در نظام حکمرانی

قالیباف با بیان این‌که در حوزه اقتصادی مشکلات، ما مشکلات نبود امکانات و مشکلات پولی مالی نیست، گفت: نیازمند عبور از دالان کارآمدی هستیم و برای گذر از این دالان، به تحول در نظام حکمرانی، نظام اداری و نظام اجرایی کشور نیاز داریم.

وی یادآور شد: در حوزه اقتصاد بخشی از اقتصاد ما درگیر مسائل ربا است، بارها علمای بزرگوار و اندیشمندان در این حوزه گفتند، وقتی در یک اقتصاد فساد و ربا باشد، دچار چالش‌های اقتصادی می‌شویم و دشمن بر همین نقاط متمرکز شده است.