دعوت رسمی امیر قطر از رئیس‌جمهور برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز

گروه سیاسی الف،   4001107080

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در دیدار با رئیس جمهور کشورمان دعوت رسمی امیر قطر از سید ابراهیم رئیسی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز را تقدیم کرد.

دعوت رسمی امیر قطر از رئیس‌جمهور برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز

به  گزارش ایسنا، رئیس جمهور روز پنجشنبه در دیدار محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با اشاره به اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای،‌ گفت: تعمیق روابط و هم افزایی بیشتر کشورهای همسایه می‌تواند امنیت ساز باشد.

رئیسی با تاکید بر اهمیت سازوکارهای چندجانبه در تامین امنیت، به خصوص در حوزه‌ انرژی، تصریح کرد: لازم است هماهنگی و هم افزایی در سیاست‌های انرژی کشورهای تولید کننده، حفظ و تقویت شود.

رئیسی اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را توسعه و تعمیق روابط و همکاری با کشورهای منطقه و همسایه دانست و تاکید کرد: تهران همکاری‌های منطقه‌ای را به نفع صلح، امنیت و پیشرفت ملت‌های منطقه می‌داند و از آن استقبال می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های همکاری تهران - دوحه در بخش‌های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی گفت: آمادگی داریم تمام زمینه‌های توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه‌ای را به نفع دو ملت فعال سازیم.

رئیسی با بیان اینکه حضور بیگانگان در غرب آسیا ناامنی و نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد، اظهارداشت: بیگانگان به هویت و شخصیت ملت‌ها و دولت‌های منطقه احترام قائل نیستند و تصور می‌کنند که کدخدای دنیا هستند در حالی‌که آن‌ها باید روحیه استکباری و خودبرتربینی را کنار گذاشته و هویت و فرهنگ ملت‌ها را به رسمیت بشناسند.

رئیسی اظهارداشت: ملت ایران همواره بر مواضع اصولی خود تاکید کرده و بدون توجه به خواست دشمنان با قوت مسیر پیشرفت را طی می‌کند، به نحوی که آمریکایی‌ها رسما اعلام کردند که فشار حداکثری آنها نتیجه‌ای نداشته است.

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار پس از بیان دعوت رسمی امیر قطر از رئیسی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز، اظهارداشت: قطر مصمم است تمام تلاش خود را برای افزایش سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی بکار گیرد و امیر قطر شخصا روند توسعه روابط بین دو کشور را پیگیری می‌کند.

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: قطر نیز در مورد اینکه حضور نیروهای خارجی در منطقه آثار منفی دارد با ایران هم نظر است و معتقدیم کشورهای منطقه باید با اتکا به همکاری های منطقه‌ای مسیر صلح و پیشرفت را در پیش بگیرند.