تأکید رئیس حشد شعبی بر وحدت گروه‌های شیعی عراق

گروه جهان الف،   4001104086

فالح فیاض، رئیس سازمان حشد شعبی و رهبر ائتلاف «العقد الوطنی» طی بیانیه‌ای بر وحدت داخلی در احزاب مختلف شیعی عراق و پیشرفت روند همگرایی میان «چارچوب هماهنگی شیعیان» و «جریان صدر» تأکید کرد.

 فالح فیاض رئیس سازمان بسیج مردمی عراق و رهبر ائتلاف عقد الوطنی، با صدور بیانیه‌ای بر وحدت داخلی احزاب شیعی تأکید کرد و نسبت به هرگونه تلاش برای فروپاشی یا تضعیف بیت شیعی هشدار داد.

به گزارش تسنیم،وی که همچنین رهبر حزب «عطاء» از احزاب اصلی شیعه عراق به شمار می‌رود و به عنوان یکی از ارکان مهم «چارچوب هماهنگی شیعیان» در جریان مذاکرات و لابی‌های سیاسی برای تشکیل دولت است، در این بیانیه، اتهام‌زنی به صدری‌ها در زمینه ایجاد اختلاف در میان شیعیان را بی‌پایه خواند و گفت: «سید مقتدی صدر هرگز در توطئه‌هایی که علیه بیت شیعی طراحی شده، مشارکت نکرده است. این توطئه‌ها را برخی دیگر طراحی کرده‌اند و صدر در آن هیچ نقشی ندارد.»

در ادامه بیانیه رهبر ائتلاف انتخاباتی «العقد الوطنی» آمده است: «چارچوب هماهنگی شیعیان هرگز یک مجموعه مخالف صدری‌ها نیست. ما نمی‌خواهیم در برابر جریان صدر بایستیم.»

رئیس هیئت حشد شعبی در پایان این بیانیه نسبت به هر طرح، فعالیت، سخنان و مواضعی که در راستای اختلاف‌افکنی و ایجاد تضاد در داخل گروه‌های شیعی باشد، هشدار می‌دهد: «هر کس در صدد تضعیف بیت شیعی باشد یا در این راستا گام بردارد، عملا در مسیر تجزیه عراق حرکت می‌کند. این کار برخلاف "تعهد نسبت به وطن" است.»