گزارش ۷۲ مورد ابتلا به کرونا میان گروه های ورودی المپیک پکن  

گروه جهان الف،   4001104045

برگزارکنندگان المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ اعلام کردند، ۷۲ مورد ابتلای مثبت به ویروس کرونا در میان ۲ هزار و ۵۸۶ نفری که از ۴ تا ۲۲ ژانویه وارد چین شدند، گزارش شده است.

گزارش ۷۲ مورد ابتلا به کرونا میان گروه های ورودی المپیک پکن  

به گزارش ایرنا از «رویترز»، برگزارکنندگان المپیک زمستانی پکن همچنین اعلام کردند هیچ مورد ابتلایی در میان ۱۷۱ ورزشکار و همراهان تیم ها در این مقطع زمانی ثبت نشده است. 

از میان افرادی که تست شناسایی کرونای آنها مثبت اعلام شده است، ۳۹ نفر در فرودگاه و ۳۳نفر در دهکده المپیک شناسایی شدند. تمامی شرکت کنندگان در مسابقات روزانه باید تست شناسایی انجام دهند و لازم است در هر ۹۶ ساعت ۲ بار نتیجه تست منفی خود را ارائه دهند. 

این در حالی است که آمادگی های نهایی برای برگزاری این رویداد جهانی ورزشی در میان گسترش موج جهانی ابتلا به سویه جدید و مسری  ویروس کرونا «اومیکرون» در حال انجام است. قرار است این رویداد ورزشی از ۴ تا ۲۰ فوریه ( ۱۵ بهمن تا ۱ اسفند) و در شرایطی که تمامی مسابقات انفرادی دور از عموم باشد، برگزار شود.

«برایان مک کلوسکی» رئیس کمیته پزشکی بازی های المپیک پکن در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این ارقام ثابت مانده است، اما انتظار می رود بیشتر شود. وی در ادامه افزود: « ما هرگز در مکان های بسته نمی توانیم به هدف صفر مورد ابتلا به ویروس دست یابیم.» 

هفته گذشته برگزارکنندگان مسابقات اعلام کردند، به دلیل همه گیری ویروس کرونا هیچ بلیطی برای عموم مردم به فروش نمی رسد و تنها در اختیار افرادی که در اقدامات پیشگیرانه و برگزاری مسابقات شرکت کرده اند توزیع می شود.

چین از ابتدای گسترش همه گیری ویروس کرونا از شهر «ووهان» تمامی مرزهایش را بسته بود.