لغو جشن عروسی نخست وزیر نیوزیلند در پی اجرای دوباره محدودیتهای کرونایی  

گروه جهان الف،   4001103046

نخست وزیر نیوزیلند امروز یکشنبه به خبرنگاران اعلام کرد، به دنبال اعمال محدودیتهای جدید با هدف کند کردن شیوع سویه اومیکرون ویروس کووید-۱۹ در کشورش، جشن عروسی خود را لغو کرده است.

لغو جشن عروسی نخست وزیر نیوزیلند در پی اجرای دوباره محدودیتهای کرونایی  

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،  مقامات نیوزیلند قوانین مربوط به الزام به داشتن ماسک و محدودیت تجمع را از نیمه شب یکشنبه اعمال خواهند کرد زیرا یک خوشه متشکل از ۹ مورد مبتلا به سویه اومیکرون کووید-۱۹ نشان داد که این سویه در پی برگزاری یک جشن عروسی از جزایر شمالی به جزایر جنوبی  این کشور گسترش یافته است.

خانواده‌ای پس از شرکت در یک جشن عروسی و رویدادهای دیگر در اوکلند در جزیره شمالی، با هواپیما به نلسون در جزیره جنوبی بازگشتند. آزمایش کرونای اعضای این خانواده و یک مهماندار هواپیما مثبت شد.

نیوزیلند در چارچوب تدابیرش برای محافظت در برابر کووید-۱۹ در وضعیت قرمز همراه با زدن ماسک بیشتر، قرار می‌گیرد. ظرفیت پذیرش در بارها و رستورانهای این کشور و جشن‌های عروسی نیز تا سقف ۱۰۰ نفر بوده و به گفته جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند این محدودیت در صورتی که این مکانها از گواهی‌های واکسیناسیون استفاده نکنند به ۲۵ نفر می‌رسد.

آردرن به خبرنگاران گفت: جشن عروسی من برگزار نخواهد شد. وی افزود که برای هر کسی که گرفتار وضعیتی مشابه شده متاسف است. آردرن تاریخ عروسی خود را فاش نکرده اما شایعه شده بود که برگزاری جشن عروسی او قریب‌الوقوع است.

آردرن در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد این که چه احساسی نسبت به لغو جشن عروسی‌اش با کلارک گیفورد، شریک قدیمی خود و مجری یک برنامه با موضوع ماهیگیری دارد، پاسخ داد: زندگی همین است.

او افزود: به جرأت می‌توانم بگویم من تفاوتی با هزاران نیوزیلندی دیگر که متحمل تأثیرات مخرب‌تری از این همه‌گیری شده‌اند ندارم؛ تاثیراتی که دردناک‌ترینش ناتوانی در بودن کنار عزیزی است که شدیدا بیمار شده است. چنین غمی خیلی بیشتر از ناراحتی است که من تجربه می‌کنم.

مرزهای نیوزیلند از مارس ۲۰۲۰ به روی خارجی‌ها بسته شده است. دولت این کشور برنامه‌های بازگشایی مرحله‌ای از اواسط ژانویه تا پایان فوریه را به دلیل نگرانی در مورد شیوع احتمالی سویه اومیکرون در کشور همسایه یعنی استرالیا به عقب انداخت.

افرادی که می‌توانند تحت استثنائات محدود به نیوزیلند سفر کنند باید برای اقامت در مراکز قرنطینه‌ای تحت مدیریت دولتی درخواست دهند. دولت هفته گذشته در بحبوحه افزایش تعداد افرادی که با Omicron وارد می‌شوند، صدور هرگونه فرصت جدید را متوقف کرد.

حدود ۹۴ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در نیوزیلند به طور کامل در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند و حدود ۵۶ درصد از افراد واجد شرایط در این کشور دوزهای تقویت کننده واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده‌اند.