همکاری های نفتی ایران و روسیه توسعه می یابد 

گروه اقتصادی الف،   4001028096 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

جواد اوجی وزیر نفت کشورمان و نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز به عهده دارند ،عصر روز سه شنبه راههای ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور را در زمینه اقتصادی و نفتی بررسی کردند.

همکاری های نفتی ایران و روسیه توسعه می یابد 

به گزارش ایرنا، اوجی علاوه بر دیدار با همتای روسی خود با  با الکساندر نوواک  معاون نخست وزیر روسیه نیز گفت و گو کرد.

در این دیدارها که کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز حضور داشت، درباره راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی ، رفع موانع بانکی ، گمرکی و زیر ساختی ، تقویت همکاری تهران و مسکو در حوزه نفت و انرژی و نیز سرمایه گذاری مشترک در طرح‌های زیربنایی انرژی رایزنی و گفت و گو شد.

تقویت همکاری ایران و روسیه در قالب اوپک-پلاس با هدف تامین منافع و تنظیم بازار انرژی، تامین نیازمندی‌های متقابل ، همکاری منطقه‌ای در انتقال گاز ایران به پاکستان و هند با مشارکت شرکت‌های روسی ، بومی سازی تجهیزات نفت در ایران ، همکاری در حوزه ال‌ان‌جی ، انتقال فناوری و سرمایه گذاری مشترک ، از مهمترین محورهای رایزنی وزیر نفت کشورمان با معاون نخست وزیر روسیه در مسکو بود.

وزیر نفت و رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه بعد از این نشست ها از از دستور کار قرار گرفتن توسعه همکاری‌های دو کشور در استخراج نفت و گاز خبر داد.

اوجی با بیان اینکه  توافق های خوبی در حوزه همکاری‌های نفت و انرژی بدست آمده است، تصریح کرد: مذاکرات خوبی برای همگرایی اقتصادی ، رفع موانع ، سرمایه گذاری مشترک و توسعه همکاری‌های حوزه نفت و انرژی با طرف روسی بدست آمد.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تاکنون ۱۵ دور در تهران و مسکو برگزار شده است .کارگروه‌های زیرمجموعه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ، از جمله کارگروههای بانکی و مالی ، حمل و نقل ، تجارت و بازرگانی ، صنایع ، کشاورزی ، فناوری ، بهداشت ، مسکن و گمرک طی دو سال اخیر ، نشست‌های مشترکی را بصورت برخط برگزار و پیش نویس سند شانزدهمین اجلاس را آماده کرده‌اند.