همکاری نظامی کره جنوبی و عربستان

گروه جهان الف،   4001028075

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی امروز سه شنبه در سفری به ریاض پایتخت عربستان سعودی با محمد بن سلمان ولی‌عهد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

 همکاری نظامی کره جنوبی و عربستان

  رئیس جمهور کره جنوبی امروز سه‌شنبه وارد ریاض شد و در فرودگاه بین‌المللی ملک خالد مورد استقبال مقامات سعودی از جمله «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی قرار گرفت.

به گزارش فارس، خبرگزاری عربستان سعودی(واس) گزارش داد که رئیس‌جمهور کره جنوبی و بن سلمان در نشستی درباره روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت این روابط در زمینه‌های مختلف و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری آلمان گزارش داد که بن سلمان و رئیس جمهور کره جنوبی در نشستی توسعه افق‌های همکاری نظامی دو کشور، مایحتاج ریاض از تجهیزات و سلاح‌های کره جنوبی، تقویت همکاری دوجانبه در زمینه انرژی و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های سئول در عربستان سعودی را بررسی کردند.

در این نشست همچنین همکاری عربستان سعودی و کره جنوبی برای اجرای پروژه ساخت نیروگاه‌های اتمی و پروژه مشترک با مرکز تحقیقات انرژی اتمی کره جنوبی در شهر دایگون در خصوص طراحی و مهندسی رآکتور هسته‌ای در عربستان سعودی بررسی شد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، طرف سعودی همچنین تحولات یمن را برای رئیس جمهور کره جنوبی تشریح کرد.