کمیته پارالمپیک با اعزام چهار ورزشکار به بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ موافقت کرد

گروه ورزشی الف،   4001027047

کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد با توجه به رویکرد کیفی‌گرایی این کمیته چهار اسکی‌باز معلول به بازی‌های پارالمپیک زمستانی چین اعزام خواهند شد.

کمیته پارالمپیک با اعزام چهار ورزشکار به بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ موافقت کرد

به گزارش ایرنا، بازی‌های پارالمپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ از ۱۳ تا ۲۲ اسفند ماه سال جاری به میزبانی پکن برگزار می‌شود. کمیته ملی پارالمپیک ایران قرار است چهار ورزشکار را به این دوره از بازی‌ها اعزام کند. این اعزام در راستای حمایت از ورزشکاران اسکی‌باز و توسعه این رشته در میان معلولان انجام خواهد شد.

در خبر اعلامی از سوی کمیته ملی پارالمپیک آمده است: با توجه به رویکرد حضور در بازی های پارالمپیک زمستانی و با توجه به تصمیم اعزام یک ورزشکار از فدراسیون نابینایان و کم بینایان و یک ورزشکار از فدراسیون جانبازان و معلولین و درخواست این فدراسیون در خصوص حمایت ویژه از دو ورزشکار دیگر با دیدگاه توسعه‌ای، در نهایت این کمیته موافقت خود را با اعزام چهار ورزشکار با همراهی کادر فنی به بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن اعلام کرد.

نفرات منتخب اعم از ورزشکار و کادر فنی با اعلام هر دو فدراسیون معرفی و عازم این دوره از بازی ها خواهند شد.

پیش از این عیسی ساوه‌شمشکی رییس انجمن پارااسکی فدراسیون جانبازان و معلولین از اعزام ۶ ورزشکار به بازی‌های پارالمپیک زمستانی خبر داده بود. او به خبرنگار ایرنا گفت: با اعزام ۶ ورزشکار به این دوره از بازی های رکورد شمار حضور ورزشکاران ایران در بازی های پاراآسیایی شکسته خواهد شد.