قطعی گسترده برق در آمریکا در پی وقوع توفان

گروه جهان الف،   4001027046

توفان بزرگ زمستانی که روز گذشته بخش های گسترده ای از آمریکا را نوردید، منجر به قطعی برق گسترده در بخش های وسیعی از آمریکا و بروز اختلال در سیستم حمل و نقل جاده ای و هوایی شد.

قطعی گسترده برق در آمریکا در پی وقوع توفان

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس، یک توفان بزرگ زمستانی دیروز یکشنبه بخش‌های زیادی از ساحل شرقی آمریکا را درنوردید و باعث قطعی گسترده برق و اختلال در سفرهای تعطیلات آخر هفته شد.

بر اساس گزارش خدمات هواشناسی ملی آمریکا (NWS)، انباشت برف و یخ سنگین احتمالا خطرات بسیاری برای مسافرت های جاده ای ایجاد می کند، چراکه در اثر بارش سنگین برف،  برخی درختان شکسته شده و منجر به قطعی گسترده برق در جنوب تا شمال شرق آمریکا شده است. گزارش ها حاکی از آن است تا امروز دوشنبه برخی مناطق آمریکا شاهد بارش برف سنگین هستند.

تاکنون ده‌ها هزار نفر به دلیل طوفان زمستانی در جنوب غربی فلوریدا بدون برق مانده اند. ضمن آنکه بیش از ۳۵ هزار نفر در کارولینای جنوبی هم با قطعی برق مواجه شده و بالغ بر ۴۴ هزار نفر هم یکشنبه شب در کارولینای شمالی بی برقی را شاهد بودند. سیستم گرمایشی بسیاری از این خانه ها با انرژی برق کار می کند.

سایر ایالت‌های دارای قطعی برق گسترده ویرجینیا (نزدیک به ۳۴ هزار نفر)، جورجیا (بیش از ۲۵ هزار)، ویرجینیا (بیش از ۱۴ هزار) و کنتاکی (بیش از ۱۲ هزار) گزارش شده اند.

در پی این توفان زمستانی تارنمای ردیابی پروازها نیز گزارش داد که پروازهای فرودگاه بین المللی شارلوت - داگلاس در کارولینای شمالی ۹۰ درصد از پروازهای خود را در روز یکشنبه لغو کرده‌است.

فرودگاه های رالی-دورهام در کارولینای شمالی نیز ۵۹ درصد از پروازهای خود را لغو کرده بود.

این چهار ایالت پیش از طوفان وضعیت اضطراری اعلام کرده‌ بودند و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بارش برف ممکن است تا ۱۸ اینچ (نیم متر) در برخی مناطق کوهستانی این منطقه برسد.