علی باقری کنی عازم وین شد

گروه جهان الف،   4001027019

علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴، صبح دوشنبه برای ادامه رایزنی‌ها عازم وین، پایتخت اتریش شد.

علی باقری کنی عازم وین شد

به گزارش ایرنا، علی باقری کنی رییس هیات مذاکره کننده ایرانی که از روز جمعه به تهران بازگشته بود، بامداد امروز دوشنبه برای ادامه گفت و گوها با نمایندگان گروه ۱+۴ عازم وین شد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در دو روز اقامت در تهران در قالب یک برنامه سنگین و فشرده با همه مقامات ذیربط بالادستی، فنی و تخصصی نشست‌های هماهنگی و مشورتی داشت.

از صبح امروز در وین مجددا نشست‌های رسمی و کارگروه‌های مختلف مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران و تیم همراه با نمایندگان ۱+۴ و هماهنگ کننده اتحادیه آغاز می‌شود.

 بر اساس توافق انجام‌شده در هشتمین دور مذاکرات هسته ای، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی روز جمعه گذشته برای برخی مشورت‌ها به پایتخت‌های خود برگشته بودند. مذاکرات کارشناسی در این ایام هم کماکان ادامه داشت و جلسات کارگروه رفع تحریم و ترتیبات اجرایی(کارگروه سوم) با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در این مدت در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

آخرین بار، جلسه هیات های مذاکره‌کننده ایران و سه کشور اروپایی روز جمعه با حضور انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌گوها در وین برگزار شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از دوشنبه ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی داشته است.