استمداد شکات یک پرونده کثیرالشاکی از رئیس قوه قضائیه؛  مالباختگان شرکت «رویش نواندیشان» پس از ۲ سال همچنان در انتظار اقدام قضایی هستند 

گروه سیاسی الف،   4001027010

مالباختگان شرکت «رویش نواندیشان» که از ابتدای سال ۹۸ به دنبال پیگیری مطالبات خود از این شرکت به قوه قضائیه شکایت کرده بودند، همچنان در انتظار اقدام دستگاه قضایی برای رسیدن به پول‌هایی هستند که حالا دیگر کمتر از یک چهارم ارزش آن زمان را هم ندارند. 

مالباختگان شرکت «رویش نواندیشان» پس از ۲ سال همچنان در انتظار اقدام قضایی هستند 

به گزارش الف این مالباختگان مرداد ماه امسال نیز به دنبال دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر تسریع در رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی، اقدام به تجمع در مقابل دفتر رئیس قوه قضاییه کرده و خواستار رسیدگی سریع و تعیین تکلیف این پرونده شده بودند. اخیرا نیز درخواستی مکتوب به قوه قضائیه و کمیسیون اصل 90 مجلس ارسال کرده و مجددا خواستار تسریع در رسیدگی به شکایت خود شده‌اند.

شرکت تعاونی رویش نواندیشان در سال های گذشته با جمع آوری ده‌ها میلیارد تومان از مردم به ویژه اقشار متوسط و متدین، با وعده پرداخت سود، علیرغم توسعه دارایی‌های خود و خرید زمین‌ها و مستغلات قابل توجه، از عمل به تعهدات شانه خالی کرده و بیش از دو سال است که حاضر به بازپرداخت وجوه طلبکاران نشده است.

پرونده رسیدگی به این موضوع از سال ۹۸ در شعبه ۱۳ دادسرای ویژه جرایم اقتصادی تشکیل شده و علیرغم گذشت حدود 2 سال از تشکیل پرونده، تنها جلسه دادگاه برگزار شده در این خصوص، هنوز منجر به صدور رای و اقدام در جهت پرداخت وجوه و مطالبات مردم نشده است. این در حالی است که اخیرا پرونده به شعبه 14 ارجاع شده اما در این شعبه نیز هنوز به نتیجه است.

با توجه به تأکید رئیس جدید قوه قوضاییه در خصوص تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و انتقاد از طولانی شدن رسیدگی به پرونده های جرایم اقتصادی، انتظار می رود اینگونه پرونده ها به سرعت تعیین تکلیف شود و طلبکاران که به شدت از کاهش ارزش سرمایه گذاری خود متضرر شده و از اطاله دادرسی شکایت دارند، به حقوق از دست رفته خود دست یابند.