افزایش فروش نفت طی ۱۰ ماهه اخیر

گروه اقتصادی الف،   4001025097

وزیر نفت با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه اخیر فروش نفت، میعانات گازی، خالص صادرات گاز و فروش محصولات پتروشیمی روندی رو به رشد داشته، گفت: تلاش داریم تا میزان یک میلیون و دویست هزار بشکه نفت برای سال آینده را محقق کنیم.

افزایش فروش نفت طی ۱۰ ماهه اخیر

 جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز (شنبه 25 دی‌ماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 در مجلس و در جمع خبرنگاران تصریح کرد: تبصره 1 و 14 لایحه بودجه عمدتا به درآمدهای ناشی از فروش نفت و میعانات گازی و فرآورده‌ها اختصاص دارد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: با تلاشی که در حوزه وزارت نفت صورت گرفته است؛ در چند ماهه اخیر در بخش فروش نفت، میعانات گازی، خالص صادرات گاز و فروش محصولات پتروشیمی روند رو به بهبود و رشد داشته ایم.

وزیر نفت گفت: آمارها حاکی است درآمدهای حاصل از فروش نفت میعانات گازی و خالص گاز صادراتی و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی طی 10 ماه‍ه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، آمار افزایشی چشمگیری داشته است.

اوجی همچنین در خصوص میزان تحقق تولید و فروش یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت در بودجه سال آینده، بیان کرد: با لطف پروردگار و همت همه همکاران‌مان در این حوزه و همچنین با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و شناسایی بازارهای مختلف، تمام تلاش ما این است که این عدد تحقق یابد.