پیشنهاد محسن رضایی برای تشکیل اتحادیه کشورهای متحد علیه تحریم

گروه سیاسی الف،   4001023088 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

محسن رضایی در دیدار با رئیس جمهور نیکاراگوئه گفت: کشورهای مقاوم در برابر زیاده‌خواهی زورگویان جهان باید اتحادیه کشورهای متحد علیه تحریم را تشکیل دهیم و یکپارچه در مقابل توطئه و تحریم آمریکا ایستادگی کنیم.

به گزارش تسنیم، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در دیدار با دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه، با اشاره به دیدارها و رایزنی‌های خود با مقامات عالی‌رتبه و مسئولان بخش‌های مختلف نیکاراگوئه، گفت: دولت و ملت ایران احترام ویژه‌ای برای دولت و ملت نیکاراگوئه و مقاومت آنان در برابر زیاده‌خواهی زورگویان جهان قائل است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که زیاده‌خواهان جهان بویژه آمریکا با توطئه و تحریم می‌خواهد از پیشرفت و توسعه ملت‌ها و دوستی و همکاری آنان جلوگیری کند، کشورهای مقاوم باید با تلاش مضاعف در راستای گسترش روزافزون مناسبات و دوستی‌های خود گام بردارند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دوستان و برادران انقلابی خود در نیکاراگوئه ایستاده و آماده توسعه، تقویت و تحکیم روابط همه‌جانبه با این کشور است.

رضایی اظهار داشت: کشورهای مقاوم در برابر زیاده‌خواهی زورگویان جهان باید اتحادیه کشورهای متحد علیه تحریم را تشکیل دهیم و یکپارچه در مقابل توطئه و تحریم آمریکا ایستادگی کنیم.

دولت سیزدهم , محسن رضایی ,

دانیل اورتگا نیز در این دیدار با تقدیر از حضور معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف وی، و با تجلیل از روحیه مقاوم ملت ایران در برابر تحریم‌ها و فشار دشمنان، گفت: دوستی دو دولت و دو ملت ایران و نیکاراگوئه یک رابطه صمیمانه، برادرانه و عمیق است.

اورتگا ادامه داد: ما برای رهبری انقلاب، رییس جمهوری اسلامی ایران و شهید راه صلح و مقاومت سردار قاسم سلیمانی احترام فراوانی قائل هستیم.
رئیس جمهور نیکاراگوئه با بیان اینکه همه عشق و محبت خودمان را تقدیم به ملت بزرگ ایران می‌کنیم، گفت: باید در کنار یکدیگر بمانیم و در راه صلح و زندگی به مبارزه خود ادامه بدهیم.

وی با تجلیل از اقتدار ایران در مذاکره با قدرت‌های جهان برای احقاق حق ملت خود، خاطرنشان کرد: نیکاراگوئه از حق ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در مجامع بین المللی دفاع می‌کند.