هشدار تند روسیه به آمریکا؛ تحریم پوتین یعنی قطع روابط دو کشور

گروه جهان الف،   4001023078

سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه (امروز) ضمن هشدار به آمریکا درباره تلاش برای اعمال تحریم علیه رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد، این اقدام به معنای قطع روابط دو کشور است.

هشدار تند روسیه به آمریکا؛ تحریم پوتین یعنی قطع روابط دو کشوربه گزارش فارس، رونمایی طرح دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا برای تحریم احتمالی مقام‌های ارشد روسیه شامل رئیس‌جمهور این کشور، واکنش تند کرملین را در پی داشت.

دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا شامگاه چهارشنبه (دیشب) از طرحی برای اعمال تحریم‌های گسترده علیه مقامات ارشد دولتی و نظامی روسیه، از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور رونمایی کردند.

طرح پیشنهادی که توسط کاخ سفید نیز حمایت می‌شود، شامل مقرراتی برای کمک به تقویت امنیت اوکراین است و آمریکا را تشویق می‌کند تا «تمام اقدامات موجود و مناسب را در نظر بگیرد» تا از عملیاتی نشدن خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به «نورد استریم ۲»، اطمینان حاصل کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه (امروز) به احتمال اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه رئیس‌جمهور روسیه واکنشی تند نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه ضمن ارائه ارزیابی تاریکی از مذاکرات امنیتی جداگانه روسیه با ایالات متحده و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، این مذاکرات را «ناموفق» خواند و گفت که میان دو طرف، بر سر مسائل اساسی اختلاف نظر وجود دارد.

دیمیتری پسکوف گفت که مسکو به لایحه تحریم‌های گسترده‌ای که توسط دموکرات‌های سنای آمریکا رونمایی شده، «بسیار منفی» نگاه می‌کند و آن را تلاشی برای اعمال فشار بر روسیه می‌داند.

به گفته سخنگوی کاخ کرملین، اعمال تحریم علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به معنای قطع روابط بین مسکو و واشنگتن خواهد بود.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه افزود، دو دور مذاکرات این هفته بین این کشور و غرب (روسیه با آمریکا و ناتو) برخی ظرایف مثبت را به همراه داشته است، اما روسیه به دنبال نتایج ملموس است