حمایت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی از دیکتاتورهای بین المللی

گروه جهان الف،   4001014090

رژیم صهیونیستی همواره فروش تسلیحات به کشورهای مختلف به ویژه دیکتاتورهای بین المللی را راهی برای گسترش نفوذ خود به این کشورها در کنار اهداف اقتصادی می‌داند.

حمایت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی از دیکتاتورهای بین المللی

به گزارش الف، بیش از هزار شرکت اسرائیلی در مناطق مختلف جهان در حال تولید سلاح هستند و این سلاح‌ها را به بیش از ۱۳۰ کشور جهان از جمله کشورهای جهان سوم صادر می‌کنند. اسرائیل همچنین از گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی زیادی در جهان حمایت تسلیحاتی می‌کند. همچنین اسرائیل علاقه زیادی به ایجاد روابط با دولت‌های مستبد دارد و حامی اصلی دیکتاتوری در منطقه و جهان است.

رژیم اسرائیل هشتمین صادرکننده تسلیحات جهان است. بر اساس گزارش‌های انستیتوی بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم در خصوص تجارت تسلیحات، سه درصد از تجارت تسلیحات جهان از رژیم صهیونیستی انجام می‌شود و بر اساس اطلاعات رسمی این رژیم، صادرات تسلیحات از اسرائیل بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، در مقایسه با سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، حدود ۵۹ درصد افزایش داشته است.

 پیش از این «دوبی لاوی» رئیس، اداره نظارت بر صادرات امنیتی وزارت امنیت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل به برخی کشور‌های غیر دموکراتیک و دیکتاتور سلاح صادر می‌کند؛ کشور‌هایی که حقوق بشر در آن‌ها نقض می‌شود و در آن‌ها نسل کشی صورت می‌گیرد.

اسرائیل به فروش تسلیحات به کشورهایی مانند میانمار همچنان ادامه می‌دهد و این اقدام رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که خشونت علیه مسلمانان روهینگیا از سوی دولت میانمار بیش از هزار نفر را به کام مرگ کشانده و 600 هزار نفر نیز در پی این خشونت‌ها به بنگلادش فرار کرده‌اند. همچنین برخی شرکت‌های صهیونیستی نیز به نیروهای ارتش میانمار آموزش می‌دهند. ارتش رژیم صهیونیستی بسیاری از افسران خود را برای آموزش گروه‌های شبه نظامی به کشورهای جهان سوم می‌فرستد.

 از زمان اعلام توافق‌های موسوم به ابراهیم با میانجگری دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بین اسرائیل با امارات متحده عربی و بحرین فروش تسلیحاتی به امیرنشین‌های خلیج فارس به میزان خیره‌کننده‌ای افزایش یافته است. 

اسرائیل در طول ۱۰ سال گذشته با فروش صدها میلیارد دلار سلاح به کشورهای عربستان و امارات و کشورهای دیکتاتوری، منطقه خاورمیانه را به عرصه بزرگ‌ترین مسابقه تسلیحاتی جهان  تبدیل کرده است .

صادرات تجهیزات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به کشورهای آفریقایی به طور بیسابقه‌ای افزایش یافت تاجایی که در سال 2014 صادرات تجهیزات نظامی و امنیتی این رژیم به آفریقا حدود 40 درصد بود. به طور مثال به رغم ممنوعیت فروش سلاح به سودان جنوبی براساس قطعنامه شورای امنیت، ارتش این کشور سلاح‌های ساخت اسرائیل در اختیار دارد.همچنین همكاری بین ژنرال حفتر فرمانده ارتش لیبی با رژیم صهیونیستی در زمینه تسلیحات صورت گرفته که اخیرا نیروهای حفتر دو محموله اسلحه از طریق فرودگاه «اللد» در سرزمین‌های اشغالی دریافت كردند كه شامل موشك‌های ضد تانك، تجهیزات دید در شب و برخی مهمات و سلاح‌های هدایت شونده بود.

نیجریه در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری و نظامی اسرائیل در آفریقا است و میزان تبادلات دو طرف به بیش از چند میلیارد دلار در سال می‌رسد که این کشور با دارا بودن سه مؤلفه مهم ثروت، جمعیت و قدرت نظامی در منطقه غرب آفریقا اهمیت استراتژیک قابل توجهی برای رژیم صهیونیستی دارد. 

افزایش صادرات تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به کشورهای آفریقایی همزمان با کاهش صادرات تسلیحات نظامی این رژیم به دیگر کشورها بوده که بسیاری از ناظران و کارشناسان معتقدند این اقدام به دلیل کاهش بودجه کشورهای وارد کننده سلاح‌های رژیم صهیونیستی مانند عربستان بوده است.

در سال‌های اخیردادگاه قضایی رژیم صهیونیستی تصمیمات موساد مبنی بر مسلح کردن دیکتاتورهای ناقض حقوق بشر در کشورهایی مانند سودان جنوبی و عربستان سعودی و برخی کشورهای مستبد جهان را توجیه کردند. آن‌ها با عنوان حمایت از امنیت ملی کشورهای دیکتاتور برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود استفاده کردند. اسرائیل تسلیحات خود را به کشور‌های غیر دموکراتیک صادر می‌کند که کلیه کارشناسان و ناظران معتقدند اسرائیل از طریق فروش تسلیحات به دنبال کسب سود و ایجاد روابط دیپلماتیک با کشور‌های جهان سوم است. تل آویو ۱۰ درصد از تجارت تسلیحات جهان را در دست دارد و از طریق قرارداد‌های تسلیحاتی، سود هنگفت مالی کسب می‌کند.

اسرائیل تلاش می‌کند از خلال شرکت‌های خصوصی و به شکل غیر مستقیم قراردادهای تسلیحاتی به کشورهای مختلف دیکتاتور از جمله کشورهای امیر نشین، کشورهای آفریقایی به امضا برساند تا در صورت استفاده از این تسلیحات در جنایت‌های ضد بشری مسئولیتی در این خصوص متوجه آن نباشد.

تل آویو در تمام مسائل مربوط به صادرات سلاح سیاست مبهمی را اتخاذ کرده تا جایی که کابینه اسرائیل بنابر انگیزه‌های امنیتی از فاش کردن نام کشورهایی که از آن سلاح خریداری کرده اند، خودداری کرد.

شرکت تسلیحاتی اسرائیلی « ایروناوتکس» توسط آوی لیومی تأسیس شد و مالکیت آن چندین بار تغییر کرده است .اگرچه نام او با معاملات تسلیحاتی مشکل ساز به ارزش صدها میلیون دلار در نیجریه مرتبط است که در دادگاه‌ها طنین انداز شد، اما این شرکت همچنان برای دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در سال ۲۰۱۰ نیز فرمانده ستاد مشترک کنیا با سفر به اراضی اشغالی خواستار آموزش و تسلیح نظامیان کنیایی توسط ارتش رژیم صهیونیستی شد، به‌دنبال این درخواست اسرائیل با فروش سلاحها و تجهیزات مدرن از جمله هواپیماهای بدون سرنشین به کنیا موافقت کرد. به این ترتیب اسرائیل آموزش یگان‌های ویژه شبه‌نظامی در پلیس کنیا را تحت عنوان یگان‌های خدمات عمومی به‌عهده گرفت. این گروه روش‌های سرکوب تظاهرات‌ ضددولتی را از عناصر موساد آموختند.