سفیر روسیه در آمریکا: وضعیت در حال خطرناک شدن است

گروه جهان الف،   4001010020

سفیر روسیه در آمریکا در مقاله‌ای که در پایگاه خبری فارن پالسی منتشر شد، نوشت، وضعیت با تلاش‌های ناتو که به مرز روسیه نزدیکتر می‌شود به شدت در حال خطرناک شدن است.

به گزارش ایسنا، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در این مقاله همچنین نوشت، اگر ناتو به حضور نظامی خود در منطقه ادامه دهد، شاید مسکو مجبور شود دست به اقداماتی مخاطره‌آمیز علیه این ائتلاف بزند.

وی ادامه داد: اوضاع به شدت خطرناک است. شکی نیست که ما باید از امنیت خود دفاع کنیم. هر چیزی یک محدودیتی دارد. اگر شرکای ما به ایجاد مواضع نظامی-استراتژیکی ادامه دهند که موجودیت روسیه را به خطر می‌اندازد، ما مجبور خواهیم شد اقدامات مشابهی را علیه آنها در نظر بگیریم.

آنتونوف همچنین افزود، روسیه به جایی رسیده که دیگر جایی برای عقب نشینی ندارد و اقدامات نظامی اوکراین توسط کشورهای ناتو یک تهدید وجودی برای روسیه محسوب می‌شود.

سفیر روسیه در آمریکا همچنین گفت: اقدام فوری لازم است. اصل امنیت برابر و غیرقابل تقسیم باید احیا شود. این بدان معناست که هیچ کشوری حق ندارد امنیت خود را به قیمت هزینه‌های دیگران تقویت کند. با اراده سیاسی، این امر می‌تواند از طریق توسعه تضمین‌های امنیتی جدی بلندمدت و الزام آور قانونی محقق شود.

این دیپلمات روس در ادامه مقاله خود نوشته است: امنیت اروپا اکنون در سر یک دو راهی قرار دارد. نحوه توسعه بیشتر رویدادها بستگی به آمادگی همکاران غربی ما برای گفت‌وگوی اساسی دارد، نه تاکتیک‌های ابهام آمیز. ابتکارعمل دولت مسکو شامل توافق‌های الزام آور درباره ضمانت‌های امنیتی است که هدفش تضمین امنیت برابر و قابل اتکا برای همگان است.