تست کرونای جو بایدن منفی اعلام شد

گروه جهان الف،   4001001101

منابع خبری از تست منفی کرونای رئیس جمهور آمریکا پس از دو نوبت آزمایش خبر دادند.

تست کرونای جو بایدن منفی اعلام شد

به گزارش فارس، رسانه‌ها چهارشنبه شنبه شب به وقت تهران از منفی اعلام شدن آزمایش کرونای رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» تست کرونای «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده منفی اعلام شد. این نتیجه به دنبال دومین زمایش «پی سی آر» بایدن اعلام شد. پیشتر گزارش شده بود که بایدن در روز جمعه هنگام سفر با هواپیمای «ایر فورس وان» با یکی از دستیارانش مواجه شد که بعدا آزمایش ابتلای او به کرونا مثبت اعلام شده بود.

در پی این حادثه، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه آزمایش آنتی ژن منفی و روز دوشنبه آزمایش پی سی آر منفی دریافت کرد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که جو بایدن برنامه روزانه خود را از سر خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه از پیداشدن سویه جدید ویروس «کووید۱۹» موسوم به «امیکرون» در کاخ سفید خبر داده بود. وی که درباره وضعیت کرونایی آمریکا برای مردم این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت که سویه اومیکرون حتی به کاخ سفید نیز رسیده است.

بایدن گفت:«امیکرون به راحتی منتقل می‌شود، به همین دلیل است که ما شاهد ابتلای افراد کاملاً واکسینه شده (با دو دُز) به ویروس کرونا هستیم.»

وی با بیان اینکه مواردی از ابتلا به سویه امیکرون در هر سازمانی از آمریکا وجود دارد، اظهار داشت که حتی در کاخ سفید نیز در میان کسانی که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند نیز مشاهده شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اذعان کرد که سویه امیکرون  کرونا در ایالات متحده به سویه غالب تبدیل شده است.

پیش از این، سازمان جهانی بهداشت با اشاره به افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون ویروس کرونا هشدار داده بود که طوفان جدید کرونا در راه است. یک متخصص سرشناس ویروس‌شناسی در آمریکا هشدار داد که توالی نشان می‌دهد سویه جدید امیکرون کرونا به نیمی از کل ایالت‌های ایالات متحده راه یافته است. 

سویه جدید ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تحلیل‌ها نشان می‌دهد جهش‌های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت‌های خنثی‌کننده آنتی‌بادی‌ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می‌دهد.