درخواست تحقیق درباره خانه چند میلیون دلاری بارزانی در آمریکا

گروه جهان الف،   4000917084

یک سیاستمدار کُرد عراقی از نهاد مبارزه با فساد و سالم سازی دولت مرکزی این کشور خواست تا درباره اصالت سند خرید خانه ای گرانقیمت توسط «مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در آمریکا تحقیق کند.

درخواست تحقیق درباره خانه چند میلیون دلاری بارزانی در آمریکا

 «هوشیار عبدالله» سیاستمدار مخالف مستقل کرد عراقی در بیانیه خود خواهان تحقیقات نهاد مبارزه با فساد و سالم سازی دولت مرکزی عراق و همه مراجع نظارتی این کشور درباره سندی شد که در مطبوعات آمریکا منتشر و در سایت های عربی بازنشر شده است و ثابت می کند که مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق خانه ای چندین میلیون دلاری در آمریکا خریداری کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «وان» عراق، عبدالله در این بیانیه تصریح کرد: "بدیهی است که حقوق جناب مسرور بارزانی برای خرید ملکی با این قیمت بسیار بالا، کافی نیست و این ملک - به گفته منابع آگاه - یکی از مجموعه بزرگ املاک خانواده های سیاسی اقلیم کردستان عراق در چندین کشور از جمله کشورهای عربی و اروپایی علاوه بر آمریکا است".

عبدالله ادامه داد: بنا بر اصل شفافیت سازی، از نهاد سالم سازی دولت فدرال و همه بخش‌های نظارتی می‌خواهیم تا درباره صحت این سند تحقیق کنند و در صورت تأیید صحت آن، خواهان انجام اقدامات حقوقی لازم برای رسیدگی به چنین پرونده هایی هستیم.

این خبر در شرایطی انتشار یافته است که روز گذشته دانشجویان دانشگاه های سلیمانیه کردستان عراق در اعتراض به مشکلات معیشتی و صنفی دست به تجمعات گسترده زده و برخی خیابان ها از جمله خیابان اصلی منتهی به جاده سلیمانیه به کرکوک را بستند.