مذاکره ویدئویی پوتین و بایدن/ واکنش ترامپ

گروه جهان الف،   4000916119

رسانه‌ها از مذاکرت رؤسای جمهور روسیه و آمریکا به‌صورت ویدیویی خبر می‌دهند.

مذاکره ویدئویی پوتین و بایدن/ واکنش ترامپ

 مذاکرات ویدئویی ولادیمیر پوتین و جو بایدن رؤسای جمهور روسیه و آمریکا هم اکنون به صورت ویدئویی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن رییس جمهور آمریکا در ابتدای این تماس ویدئویی از دیدن پوتین ابراز خرسندی کرده و از این بابت که نمی تواند حضوری با ریس جمهور روسیه دیدار کند، ابراز تأسف کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز در این خصوص ادامه داد: بایدن به پوتین گفت که امیدوار است دو طرف بتوانند در آینده با یکدیگر (به صورت) حضوری دیدار کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، مذاکرات ویدئویی رؤسای جمهور روسیه و آمریکا هم اکنون به صورت خصوصی ادامه داشته و معلوم نیست که چه مدت زمانی ادامه خواهد یافت.

ترامپ: این ناعادلانه است
 
رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از سیاست دولت بایدن در قبال روسیه، نشست امروز میان وی و پوتین را رقابتی ناعادلانه برای واشنگتن توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا طی سخنانی، نشست پیش روی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه را رقابتی ناعادلانه توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ در گفتگو با شبکه تلویزیونی نیوزمکس گفت: نشست مجازی آتی بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه، "یک مسابقه عادلانه" نخواهد بود.

لازم به ذکر است، امروز پوتین و بایدن، ۶ ماه پس از ملاقات حضوری در ژنو با یکدیگر، بار دیگر به صورت مجازی گفتگو می‌کنند.

ترامپ گفت: "اکنون می‌بینم که بایدن با پوتین مذاکره می‌کند و این یک مسابقه عادلانه نیست… این مسابقه‌ای عادلانه در زمانی مناسب نیست".

ترامپ از سیاست واشنگتن در برابر روسیه که دولت آمریکا در دوران بایدن اتخاذ کرده انتقاد کرده و گفت: می‌شنوم که چقدر با روسیه خوب بودم؛ با پوتین خیلی خوب کنار آمدم، اما با پوتین بیش از هر کس دیگری سرسخت بودم… در مورد چین، سخت‌تر از هر کس دیگری رفتار کردم… و اگر به این موضوع نگاه کنید، در خصوص کره شمالی، من با کیم جونگ اون خیلی خوب کنار آمدم.

تماس پوتین و بایدن در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بر سر فعالیت‌های ادعایی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین بالا گرفته است.

مسکو قبلاً تأیید کرده بود که انتظار می‌رود مذاکراتی با ایالات متحده در مورد تنش‌های اوکراین و حضور فزاینده ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه برگزار شود و دوطرف همچنین قرار است درباره اجرای نتایج نشست پیشین رؤسای جمهور دو کشور در ژنو صحبت کنند.

کرملین همچنین در خصوص رفتار ناتو و واشنگتن که به گفته روسیه هیچ خط قرمزی را به رسمیت نمی‌شناسند، ابراز نگرانی کرده است.