با خوشنویسی های «کاوه تیموری»؛«صبا» به «سپیدبالان پرستار»، سلام می کند

گروه فرهنگی الف،   4000916106

موسسه صبا در استقبال از روز پرستار و باهدف تکریم جایگاه بلند سفیران سلامت، با نمایشگاهی از آثارخوشنویسی «کاوه تیموری» به سیمرغان سپیدبال سلامت وپرستاران گرامی،  سلام می گوید.

با خوشنویسی های «کاوه تیموری»؛«صبا» به «سپیدبالان پرستار»، سلام می کند

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر-نمایشگاه «سلام بر سپیدبالان پرستار»  عصر 4 شنبه 17 آذر ۱۴۰۰ ساعت 15 در نگارخانه خیال گشایش می یابد.

این نمایشگاه، شامل ۲۶ اثر خوشنویسی در قالب خط فاخر نستعلیق است که تمامی آنها با مضمون اشعاری در وصف فداکاریها، جانفشانی ها، مهرورزیها و حماسه آفرینی های عاشقانه این فرشتگان سپیدجامه و مدافعان سلامت و تجلیل و بزرگداشت مقام شامخ پرستاران کشوربه رشته تحریر درآمده است.

استاد کاوه تیموری 

آثار ارائه شده، حاصل فعالیتهای یکسال اخیر هنرمند است.وی  منتخب زیبایی از اشعار سروده شده از شاعران طراز اول همچون افشین علاء،عباس براتی پور،رضا اسماعیلی،زنده یادمحمدحسین بهجتی،زنده یاددکترقاسم رسا،سعیدبیابانکی،مصطفی محدثی، بابک نیک طلب،مهدی الماسی، مرتضی مرادپورو...  را در قالب قطعات خط به رشته تحریر درآورده است.قدردانی تیموری و شعرای گرانقدراز تلاشهای پرستاران کشور   در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا از   تجربه های منحصربفرد هنری در ثبت این رخداد مهم اجتماعی است. بویژه آنکه ارائه این آثاربه شکلی بدیع و چشمنواز و به کارگیری تذهیب  خیال انگیز هنرمندان  تذهیب کار مثال زدنی وخیره کننده  است.


«سلام بر سپیدبالان پرستار» همزمان با میلاد حضرت زینب کبری(علیها سلام) اسوه صبر و پرستار بزرگ کربلا، وبا همکاری سازمان نظام پرستاری کشور برگزار می شود.

کاوه تیموری، دانش آموخته جامعه شناسی فرهنگ و از خوشنویسان بنام بیش از 35 سال است که بصورت جدی در این عرصه، حضور دارد. برگزاری پانزده نمایشگاه در داخل وخارج ازکشور ، تدریس، پژوهش ونگارش مقالات تخصصی مرتبط با موضوع خوشنویسی و جامعه شناسی هنرنمونه ای از تلاشهای اوست.  آسیب شناسی، اقتصاد هنری، و راهها و شیوه های جهانی شدن این هنر اصیل ملی، تالیف و انتشار کتبی در شناساندن و معرفی خوشنویسان برجسته و صاحب نام ایرانی و تدوین آثار آنان، از جمله فعالیتهای هنری او در سالیان گذشته بوده است.تیموری داوری در جشنواره هنری وزارت آموزش و پرورش ،داوری در جشنواره هنری پروین وزارت علوم و داوری در جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت را در کارنامه خود دارد.

یادآورمی شود همزمان با نمایشگاه  از آلبوم نفیس آثار به نمایش درآمده که  با همت معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری به طبع رسیده،رونمایی خواهدشد.

صبا از 17 تا 21 آذرماه همبال با خوشنویسی های کاوه تیموری وبا حضور تمامی علاقه مندان و بازدیدکنندگان به سپیدبالان پرستارو با طنین نستعلیق ایرانی و هنر تذهیب، سلام خواهد گفت.