ناسا فضانوردان آینده خود را معرفی کرد

گروه فناوری الف،   4000916088

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) ناسا ، ۱۰ فضانورد شامل ۶ مرد و چهار زن ۳۲ تا ۴۵ ساله را که ممکن است روزی بر سطح کره ماه گام بردارند، معرفی کرد.

ناسا فضانوردان آینده خود را معرفی کرد

 این فضانوردان در مراسمی در میدان «الینگتون» در نزدیکی مرکز فضایی جانسون در «هیوستون» معرفی شدند. این فضانوردان که ۳۲ تا ۴۵ سال سن دارند باید حدود دو سال آموزش ببینند و پس از آن می‌توانند واجد شرایط پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی، ماه یا حتی مریخ باشند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس،با این حال، مقامات ناسا اعلام کرده اند، افرادی که در ابتدا به ماه پرواز می کنند از جمله اولین زنی که روی سطح ماه قدم می زند، به احتمال زیاد به دلیل تجربه و آموزش بیشتر، از گروه ۴۴ نفره فضانوردان موجود خواهند بود. از این گروه تعداد ۱۶ نفر زن هستند.

ناسا پس از بررسی ۱۲ هزار درخواست برای فضانورد شدن، انتخاب های جدید را اعلام کرد. آخرین اطلاعیه از این دست در سال ۲۰۱۷ بود که در آن زمان ناسا، ۱۲ فضانورد را معرفی کرد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی ناسا، افرادی که انتخاب شدند باید ماه ژانویه خود را به مرکز فضایی جانسون معرفی کنند تا آموزش خود را در سیستم های فضاپیما، مهارت های راهپیمایی فضایی، کار گروهی و سایر مهارت های ضروری آغاز کنند.

بیش از ۱۲ هزار شهروند آمریکا در سال ۲۰۲۰ برای فضانورد شدن و شرکت در برنامه بازگشت به ماه تحت عنوان «آرتمیس» درخواست داده و ثبت‌نام کرده‌ بودند. انتظار می‌رود این فضانوردانِ آینده در برنامه «آرتمیس» در ماموریت‌های ماه و ایستگاه فضایی «دروازه قمری» شرکت کنند.

فضانوردان منتخب برای رفتن به ماه سوار بر فضاپیمای «اوریون» و موشک «سیستم پرتاب فضایی» خواهند شد که اولین ماموریت بدون سرنشین خود را زودتر از فوریه ۲۰۲۲ انجام نخواهند داد. اولین ماموریت سرنشین‌دار «آرتمیس» برای رسیدن به مدار ماه در سال ۲۰۲۴ و اولین ماموریت فرود روی سطح ماه در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

فضانوردان حال حاضر ناسا که «تیم آرتمیس» نامیده می‌شوند، اولین صندلی‌ها را در این برنامه خواهند داشت که البته یک فرد کانادایی ناشناس نیز در سال ۲۰۲۴ طی ماموریت مداری «آرتمیس ۲» در یک توافق با آژانس فضایی کانادا همراه آنها پرواز خواهد کرد.