چسب بتن چیست ؟ ویژگی ها و نحوه استفاده از چسب بتن

گزارش بازرگانی،   4000916025

بتن ماده ای است که از سیمان، سنگدانه و آب تشکیل شده است. برای ترمیم بتن می توان از انواع مختلفی از چسب ها استفاده کرد.

کارهای زیادی برای رسیدگی به یک تعمیر یا پروژه بتن انجام می شود. بر خلاف یک پروژه تجاری، شما نمی توانید فقط یک دسته الوار بردارید و به کار بپردازید. شما باید منتظر شرایط آب و هوایی مناسب باشید، مخلوط سیمان مناسب را انتخاب کنید، از نسبت مناسب استفاده کنید و آنقدر سریع کار کنید که بتن قبل از آماده شدن شروع به گیرش نکند. می خواهید بار اول آن را درست مخلوط کنید تا مطمئن شوید که به درستی می چسبد.

برای جلوگیری از سناریوی ناگوار، از بهترین عامل اتصال بتن استفاده کنید. چه مخلوط کردن عامل با دوغاب یا استفاده از یک عامل برای چسباندن دو سطح بتن به یکدیگر، یک محصول با کیفیت بالا می تواند کار را انجام دهد. این راهنما به شما کمک می کند تا بهترین عامل اتصال بتن را برای پروژه خود انتخاب کنید.

چسب بتن فرمول های متفاوتی دارند که متناسب با نوع موادی که به آن می چسبانید هستند. گزینه هایی برای رفع مشکلات خانه کوچک و مشاغل بزرگتر و پیشرفته تر در دسترس است. چه تعمیر سازه های بتنی، چسباندن فلز به بتن و چه تعمیر جاده ها، دارای چسب بتنی مناسب برای کار است.

برای یک عامل اتصال بتن که می تواند به ایجاد یک محصول نهایی درجه یک در طیف وسیعی از پروژه های بتنی مختلف کمک کند، چسب اتصال بتن را بررسی کنید. از این محصول به عنوان چسب رنگ استفاده کنید، سطوح پایه را با اسپری، غلتک یا قلم مو قبل از اعمال یک لایه بتن تازه بپوشانید. روش دیگر، آن را با دوغاب به جای آب مخلوط کنید و از دو قسمت سیمان به یک قسمت چسبندگی استفاده کنید.

یکی از بهترین ویژگی های این چسب این است که کاربر نیازی به زبری سطح قبل از اعمال ندارد. در حالی که سایر محصولات ممکن است نیاز به خراش سخت با یک برس سیمی داشته باشند، چسب به سطوح صاف می‌چسبد، مشروط بر اینکه عاری از خاک و آلودگی باشند.

ویژگی و مزایا چسب بتن

از جمله ویژگی مهم چسب بتن، چند منظوره بودن آن است که ما از این چسب می توانید به عنوان چسب لایه اتصال بتن قدیم به جدید یا اتصال فلز به بتن و یا اتصال سنگ و ... استفاده نمود از جمله ویژگی دیگر آن مخلوط با سیمان یا بتن تازه می باشد که مقاومت بتن را ازلحاظ استحکام بالا برده که هم چسبندگی ملات سیمانی و بتن را بالا برده و هم با عث افزایش مقاومت فشاری و کششی سازه می شود و اما از مهم ترین ویژگی چسب بتن که می توان به آن اشاره کرد خاصیت ضد آب بودن آن است که با استفاده از آن چه بصورت مخلوط در سیمان و بتن و چه به صورت پاششی و اجرای روی سطح سیمانی و بتنی خاصیت ضد آب بودن را بتن می دهد و سازه بتنی را کاملا آببند می کنند.

انواع چسب بتن چیست؟

  • چسب بتن استحکامی
  • چسب بتن آببندی
  • چسب بتن لایه پیوندی
  • چسب اپوکسی

پروژه های مربوط به بتن اغلب نیاز به یک چسب اتصال قوی دارند. چسباندن سنگ تراشی معمولاً باید از چسب یا خمیر معمولی که در پروژه های هنری استفاده می شود قوی تر باشد، زیرا باید به خوبی با بتن و مواد متصل به آن چسبیده شود. انواع مختلف چسب بتن با توجه به جنس آنها متفاوت است.

بسیاری از متخصصان درگیر در صنعت ساختمان از چسب های بتن آرپوم استفاده می کنند، چسبی است که در لوله وارد می شود. انواع مختلفی از این چسب در بازار وجود دارد که برخی از آنها مخصوص چسباندن خوب با بتن است. گفته می شود این نوع چسب بتن سریع خشک می شود و در برابر روغن، آب و حرارت مقاوم است.

اپوکسی یکی از مواد است که برخی از چسب های سنگ تراشی از آن ساخته شده است. این نوع چسب اتصال به دلیل دوام و مقاومت در برابر آسیب های محیطی یا شیمیایی توسط بسیاری شناخته شده است. از آنجا که مقدار زیادی بتن در معرض بیرون یا حتی محیط های خشن داخلی مانند زیرزمین قرار می گیرد، دوام اغلب ویژگی ضروری چسب بتن است.

رزین یکی دیگر از اجزای موجود در بسیاری از چسب های اتصال است. بیشتر چسب های حاوی رزین می توانند به سرعت خشک شوند و وزن زیادی را بدون کوچک شدن زیاد هنگام خشک شدن تحمل کنند. در حقیقت، این نوع چسب بتن اغلب در باند فرودگاه، بزرگراه ها و سازه های پارکینگ یافت می شود. بدیهی است که پروژه های سنگین اغلب نیاز به چسب رزینی دارند.

برای اکثر پروژه های فضای باز، ملات معمولاً ایده آل است. اگرچه در حال حاضر محصولات قوی تری در بازار وجود دارد، اما این نوع چسب سالهاست که وجود دارد. تعویض یا چسباندن مجدد آجرها بر روی حصار تنها یک نمونه از کارهایی است که نیاز به این چسب بتنی سنتی دارد. ملات معمولاً از آهک، ماسه، آب و چند نوع مختلف سیمان تشکیل شده است و معمولاً در بطری های فشرده، وان ها یا لوله ها یافت می شود.

صرف نظر از نوع چسب مورد استفاده، به طور کلی چند قانون وجود دارد که هنگام استفاده از آن باید به خاطر داشته باشید. سطح باید همیشه تمیز و عاری از زباله باشد. این ممکن است در خارج از خانه دشوار باشد، اما حتی جارو کردن ناحیه قبل از استفاده از محصول مفید است. همچنین باید خشک و خیلی سرد یا گرم نباشد، زیرا عامل چسبندگی به خوبی به چنین سطوحی نمی چسبد.

بسته به نوع چسبی که انتخاب می شود، معمولاً استفاده از آن آسان است. برخی از آنها در لوله ها قرار می گیرند تا کاربر به سادگی محصول را روی سطح کار فشار دهد. بقیه در وان یا سطل، که معمولاً ماله دارند، ذخیره می شوند. صرف نظر از نوع انتخابی، مهم است که قبل از استفاده، ابتدا دستورالعمل های محصول را بخوانید.

نحوه استفاده از چسب اتصال بتن

اگر شکاف یا شکافی در یک تخته سیمان یا روی پله های بتنی وجود دارد، می توانید از چسب اتصال بتن برای پوشش آنها و ترمیم آسیب استفاده کنید. به شما این امکان را می دهد که سیمان جدیدی را بدون نیاز به سطح اولیه، روی قطعه موجود بیفزایید یا بریزید. بدون چسب، تعمیر بتن کار بسیار سختی را شامل می شود. استفاده از آن خوشبختانه چندان دشوار نیست و این راهنمای نحوه ارائه هر آنچه شما باید بدانید به شما میدهد.

سطح را پاک کنید

هرگونه تراشه یا سنگ شل شده را از ناحیه ای که قرار است چسب بتن را روی آن بچسبانید بردارید. همچنین، با استفاده از جارو برای پاک کردن آن، مطمئن شوید که سطح آن نسبتاً از آلودگی و زباله تمیز است.

چسب را آماده کنید

ظرف چسب بتنی را برای چند دقیقه قبل از باز کردن به شدت تکان دهید. سپس، یک قسمت را در یک ظرف جداگانه بریزید و با آب تمیز رقیق کنید. حدود یک قسمت چسب را با دو قسمت آب مخلوط کنید. اولین کاربرد به عنوان آغازگر برای لایه نهایی عمل می کند.

سطح بتنی آسیب دیده را آماده کنید

یک قلم مو بردارید و چسب آبیاری شده را مستقیماً روی ترک ها یا شکاف های سطح بمالید. قبل از ادامه، اجازه دهید این محصول چند ساعت یا طبق دستورالعمل همراه محصول خشک شود.

چسب اتصال بتن را بکار ببرید

هنگامی که لایه اولیه پرایمر کمی خشک شد، می توانید لایه نهایی را شروع کنید. مجدداً از قلم مو برای چسباندن چسبندگی - این بار با استحکام کامل - به طور مستقیم بر روی بتن آسیب دیده استفاده کنید. هنگام انجام کار، مطمئن شوید که از یک لایه ضخیم برای بهترین نتیجه استفاده می کنید. یکبار دیگر به دستورالعمل های موجود در ظرف مراجعه کنید و منتظر زمان خشک شده تجویز شده باشید.

سیمان جدید را مخلوط کرده و بمالید

اگر قرار است گچ یا گچ (به جای سیمان) را روی چسب بتن بگذارید ، باید آن را در حالی که چسب هنوز چسبناک است و هنوز خشک نشده است بمالید. در غیر این صورت، زمانی که زمان خشک شدن مناسب سپری شد، با بتن معمولی ادامه دهید.

چه چیزی را می توان روی بتن چسباند؟

ممکن است بخواهید برای چسباندن سنگ یا قطعه بتنی، قطعات آشپزخانه، کاشی یا سنگ تراشی روی بتن چسب بزنید. وظیفه ای که باید انجام دهید، دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید این ماده برای کار مناسب است.

شرکت بتن آرپوم چه نوع چسب بتنی را پیشنهاد می دهد؟

نوع چسب مورد استفاده شما بستگی به کاربردی دارد که برای آن در نظر دارید. به عنوان مثال، ملات برای استفاده از ساختمان در فضای باز مناسب است. به راحتی می توانید از هر شرکت بتن آرپوم خریداری کنید، مخلوط کنید و در صورت لزوم می توانید با ماله ملات استفاده کنید.

برای کارهای دقیق، بهترین چسب روی بتن یک چسب 100 درصد آببندی است. به عنوان مثال، اگر نیاز دارید سینک آشپزخانه سرامیکی را به یک میز بتنی بچسبانید، چسب دو ماده را به خوبی به هم می چسباند و روی سطح کار شما زیبا به نظر می رسد. می توانید آن را در رنگ سفید درخشان تهیه کنید که برای آشپزخانه و حمام ایده آل است. چسباندن به راحتی انجام می شود، اغلب در اسلحه وارد می شود به این معنی که می توانید چسب را با دقت بیشتری نسبت به ملات قرار دهید. همچنین ضد آب است.

  • تکنیک کاربرد چسب بتن بستگی به نوع چسب مورد استفاده شما و اندازه کار دارد.
  • برای پیوند سخت و محکم، به دنبال چسب بتن باشید.

روش اجرای چسب بتن:

  • لوله ها را باز کنید
  • با توجه به بسته مخلوط کنید
  • روی هر دو سطحی که اتصال می دهید اعمال شود.

این چسب برای چسباندن بتن به فلز، شیشه یا چوب ایده آل است.

بیشتر چسب های بتنی دیگر در کارتریج قرار دارند. برای این نوع کاربردها

  • تفنگ آب بندی را بارگذاری کنید
  • لوله را به ضخامت مورد نظر برش دهید
  • چسب را در اطراف محیط مورد، تقریباً 2 اینچ از لبه، بمالید.
  • فشار دهید و زمان درمان را بگذارید.

همیشه قبل از اقدام دستورالعمل های دقیق سازنده را بخوانید.

شرکت آراسته پوشش مهیا (بتن آرپوم) شامل گروه بازرگانی و تولیدی می باشد که سالها مطابق با تکنولوژی روز دنیا در تولید کلیه افزودنی های شیمیایی بتن  و ساختمان توانسته است گامی در جهت ارتقاء و پیش روی این صنعت بر دارد. افتخار دارد که با توجه به انجام پروژه های مشابه به صورت مطلوب، امکانی مناسب جهت همکاری و مشاوره فی مابین را فراهم سازد. امید است که شما  پس از مطالعه این مقاله ما را از نظریات خود مطلع ساخته تا در بستری از مفاهیم فنی فرصت برای همکاری مشترک بوجود آید.

شرکت بتن آرپوم با ارائه محصولات با کیفیت و با کارشناسان فنی و خبره خود می تواند شما را در تمامی مراحل پروژه یاری برساند. برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما (02633507610) تماس بگیرید.