در دیدار با رئیس شورای امنیت ملی قرقیزستان ولایتی: کشورهای منطقه با اتحاد در جهت توسعه همکاری‌ها گام بردارند

گروه سیاسی الف،   4000915052

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با طلعت بیک مصدق اف رییس شورای امنیت ملی قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی: کشورهای منطقه با اتحاد در جهت توسعه همکاری‌ها گام بردارند

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی در این دیدار ضمن خوش آمد گویی، بر توسعه روابط همه جانبه با کشور قرقیزستان تاکید کرد و با توجه به اشتراکات فراوان بین دو کشور گفت: ما و شما هرچند مرز مشترک نداریم ولی در یک منطقه قرار داریم و مانند همسایه هستیم و مشترکات فراوان فرهنگی، دو ملت را به یکدیگر نزدیک کرده است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه گفت: ما باید از ظرفیت های بالقوه ای که بر اساس اشتراکات دو ملت است استفاده کنیم و آنان را تقویت نماییم و باید ارتباط قوی تری داشته باشیم و خوشبختانه این مسیر بسیار هموار و در اختیار قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همکاری های همه جانبه می باشد.

ولایتی ضمن تشریح و تحلیل مسایل منطقه هم پرداخت و تاکید کرد: کشور های منطقه باید با هم متحد باشند و در جهت توسعه همکاری ها گام بردارند و با احترام متقابل گام های جدی تری را در این زمینه عملیاتی نمایند.

طلعت بیک مصدق اف هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، دکتر ولایتی را یک سیاستمدار، دیپلمات برجسته و یک تاریخ زنده خطاب کرد و گفت: من با دیپلماتهای زیادی دیدار داشته ام  ولی شما دارای جایگاه ویژه ای هستید و ما همیشه از تجربیات با ارزش شما استفاده می کنیم و حقیقتا یک تاریخ گویا و ستونی برای ایران و منطقه هستید.
در بخش دیگری از این دیدار در خصوص توسعه همکاری های دو جانبه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.