انریکا مورا: امروز به جمع بندی می رسیم

گروه جهان الف،   4000912063

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا گفت که جلسه کمیسیون مشترک برجام برای جمع بندی مذاکرات این هفته در وین امروز برگزار می‌شود.

انریکا مورا: امروز به جمع بندی می رسیم

به گزارش ایرنا،مورا  به مذاکرات این هفته وین در صفحه رسمی توئیتر خود اشاره کرد و نوشت که جلسه کمیسیون مشترک برجام امروز بعدازظهر برای جمع بندی گفت وگوهای این هفته ما برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا به خبرنگاران مستقر در وین، نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت یک عصر به وقت وین (۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در هتل کوبورگ برگزار می‌شود.
این نشست به درخواست طرف‌های اروپایی تشکیل شده که خواستار مهلت برای بازگشت به پایتخت‌ها و بررسی متون پیشنهادی ایران هستند و به همین خاطر خواستار تشکیل نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام در سطح روسای هیات‌های مذاکره کننده شده‌اند.


ایران چهارشنبه شب متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه داد. علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز به خبرنگاران گفت که اگر طرف‌های مقابل برای استمرار گفت‌وگوها آماده باشند،‌جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در این زمینه ندارد.
متون پیشنهادی تهران دیروز در جلسات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در دو نوبت صبح و عصر باقری با مورا و رؤسای سه هیأت اروپایی گفت‌وگو کرد. همچنین کارگروه‌های رفع تحریم و موضوعات هسته‌ای نیز عصر پنجشنبه  با حضور هیأت‌های کارشناسی ایران و ۱+۴ تشکیل جلسه دادند. در این جلسات در خصوص متون و پیشنهادات مطرح‌شده از جانب ایران گفت‌وگو انجام گرفت.