تداوم شرایط ناسالم هوا در تهران

گروه اجتماعی الف،   4000911015

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز با انباشت آلاینده‌ها و عدم وزش باد موثر، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۱۱ آذرماه) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و نیز انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی، افزایش تندی باد و احتمال بارش باران در ساعات بعدازظهر، شرایط مناسب برای حاکمیت پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا فراهم خواهد شد. با وزش باد مؤثر تا نسبتا شدید تا اواخر وقت پنجشنبه( ۱۱ آذر ماه) از غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد که برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

با تداوم این شرایط جوی تا صبح روز جمعه (۱۲ آذر ماه) و نیز کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

وزش باد مؤثر و حاکمیت ناپایداری جوی در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. این شرایط جوی تا ساعات پایانی جمعه ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۶۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۳ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.