تاکید رئیس سازمان ثبت اسناد بر اجرای کامل کاداستر اراضی کشور

گروه اجتماعی الف،   4000910017

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اجرای کامل کاداستر اراضی کشور بر تعامل با سازمان‌های امور اراضی و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: چنانچه دستگاه و سازمانی در مستندسازی اراضی تحت تملک خود همکاری نداشته باشد، موضوع از طریق سازمان بازرسی پیگیر می‌شود.

تاکید رئیس سازمان ثبت اسناد بر اجرای کامل کاداستر اراضی کشور

کاداستر یا حدنگار نوع نقشه‌برداری است که ارزش حقوقی دارد و مرزها و مالکیت قطعات زمین را نشان می‌دهد.  بر اساس مرزهای این نقشه ها سند مالکیت صادر می شود و منبع اصلی داده‌ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی با حضور حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور و معاون و مدیرکل املاک و کاداستر ثبت کشور برگزار شد.

بابایی در این نشست هدف مشترک سازمان امور اراضی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مستندسازی اراضی کشاورزی عنوان کرد و افزود: هم افزایی و توان مشترک دو سازمان موجب پیشبرد اهداف شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری اصلاح آیین‌نامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد، ابراز امیدواری کرد که با تصویب آیین نامه، شاهد کاهش دعاوی و تشکیل پرونده در محاکم قضایی و برطرف شدن بسیاری از مشکلات باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر فعال‌سازی کمیسیون‌های رفع تداخلات تاکید کرد و افزود: پلاک‌های ثبتی با حدود اربعه باید تطبیق داشته باشند.