معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد؛ افزایش ۴۰ درصدی شناسایی بیماران ایدز در ایران

گروه اجتماعی الف،   4000910012

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۴۰ درصدی شناسایی بیماران ایدز در کشور خبر داد.

افزایش ۴۰ درصدی شناسایی بیماران ایدز در ایران

به گزارش وبدا، دکتر کمال حیدری در وبینار روز جهانی ایدز گفت: 15 هزار و 799 نفر از افراد شناسایی شده تحت مراقبت و درمان هستند که 14 هزار نفرشان پاسخ مناسب دریافت کرده اند.
 
معاون بهداشت آمار جهانی ایدز را چنین توضیح داد: از 37.7 میلیون نفر جمعیت درگیر ایدز در سال 2020 متاسفانه 700 هزار نفر فوت می کنند و شاهد افزایش 21 درصدی جمعیت درگیر خواهیم بود.
 
دکتر حیدری اعلام کرد: در منطقه مدیترانه شرقی (EMRO)  که ایران جزء این منطقه می باشد، 420 هزار مبتلا به ایدز وجود دارد، تشخیص بیماری 44 درصد و فوتی نیز 50 درصد رشد داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه میزان شناسایی این بیماران در ایران نسبت به سنوات گذشته 40 درصد افزایش داشته است، افزود: استراتژی برنامه پنجم ملی کنترل عفونت اچ آی وی در کشور بدنبال انقلاب کیفیت با تمرکز بر پیشگیری و تشخیص بیماری می باشد. 
 
معاون بهداشت بیان داشت: برای این رسیدن به این منظور 5 هدف نهایی، 12 هدف بینابینی، 12 استراتژی و 259 هدف اختصاصی معین شده است. 
 
وی بر سرمایه گذاری در زیرساخت ها، انجام مشاوره و آزمایش تشخیصی، مراقبت درمانی و توانمندشدن مبتلایان تاکید کرد و گفت: تاکنون به اهداف خوبی در کنترل این بیماری دست یافته ایم و امیدواریم باتوجه به اینکه شناسایی بیماری ایدز پیچیده تر از سایر بیماری هاست، با تلاش همکاران به تمام اهداف تبیین شده برسیم.
 
دکتر حیدری در پایان گفت: در کمپینی که در فاصله 20 آبان تا 20 آذر تدارک دیده شده جای خوشبختی است که با همت همکاران عزیز بیش از 60 هزار تست انجام گرفته و امیدوارم در این ماه به اهداف از پیش تعیین شده ( تشخیص بیشتر بیماری) برسیم.