باربادوس رسما از استعمار انگلیس رهایی یافت

گروه جهان الف،   4000909063 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کشور باربادوس با استقلال کامل از بریتانیا خود را به عنوان یک جمهوری جدید معرفی کرد و از استعمار بریتانیا سرانجام نجات یافت.

باربادوس رسما از استعمار انگلیس رهایی یافت

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، 400 سال پس از انکه اولین کشتی انگلیسی وارد جزایر کارائیب شد، سرانجام باربادوس امروز (سه شنبه) به طور رسمی و برای همیشه ملکه انگلیس را به عنوان رئیس حکومت خود کنار گذاشت و خود را به عنوان یک جمهوری مستقل معرفی کرد.

باربادوس در سال 1966 از بریتانیا جدا شد و اعلام استقلال کرد، اما تاکنون همچنان ملکه انگلستان را به عنوان رئیس کشور به رسمیت می‌شناخت. سرانجام در سپتامبر سال گذشته بود که «دام ساندرا میسون» فرماندار باربادوس،گفت: «زمان آن فرا رسیده که گذشته استعماری خود را کاملا پشت سر بگذاریم.»

ساندرا میسون، که اکنون اولین رئیس جمهور این جزیره به شمار می‌رود در سخنرانی خود گفت: ما باید آینده خود را ترسیم کنیم. ما حامی یکدیگر و ملت هستیم. ما مردم باربادوس هستیم.

گفتنی است باربادوس قدیمی‌ترین مستعمره بریتانیا است که از سال 1627 تا 1966 بدون وقفه زیر سلطه آن کشور باقی ماند و با تجارت برده و محصول شکر خود بسیاری از خانواده‌های بریتانیایی را ثروتمند کرد.

گفتنی است در هفته های گذشته سیاستمداران بریتانیایی نسبت به کاهش توجه این کشور به کشورهای مشترک المنافع هشدار داده بودند و معتقد بودند چین گوی رقابت را از آنها ربوده است.

این گروه از کارشناسان در بریتانیا با اشاره به سرمایه گذاری 685 میلیارد دلاری چین در 42 کشور مشترک المنافع، دولت این کشور را به کم کاری و بی توجهی به کشورهای مشترک المنافع متهم کرده و معتقدند افزایش همکاری میان پکن و این کشورها باعث خارج شدن انگلیس از معادلات سیاسی این کشورها خواهد شد.