نخستین پرواز شرکت هواپیمایی سوریه از دمشق به ابوظبی

گروه جهان الف،   4000906137

شرکت هواپیمایی «اجنحة الشام» سوریه نخستین پرواز خود از دمشق به سوی پایتخت امارات متحده عربی را انجام داد.

نخستین پرواز شرکت هواپیمایی سوریه از دمشق به ابوظبی

به گزارش فارس، رویترز خبر داد که شرکت هواپیمایی «اجنحة الشام» سوریه، پروازهای خود به ابوظبی را با پروازی از دمشق به سوی پایتخت امارات از سر گرفت.

«حمدی خلف» مدیر تجاری این شرکت هواپیمایی گفت آغاز پرواز به ابوظبی گام نخست بوده و پس از آن گام‌های دیگری در همکاری در زمینه پروازها هوایی با دیگر کشورها برداشته خواهد شد.

وی همچنین گفت که به زودی پروازها میان حلب و شارجه امارات نیز از سرگرفته خواهد شد.

خلف گفت که این اقدام، در توسعه و تقویت مبادلات تجاری، فرهنگی و گردشگری میان دو کشور بسیار مهم است.

این تحول در حالی روی می‌دهد که «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات پس از گذشت حدود ده سال در صدر هیأتی بلندپایه اخیرا وارد دمشق شد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

یک روز پس از انتشار این گزارش، پایگاه‌های متخصص در رصد حرکت هواپیما‌ها خبر دادند که یک هواپیمای بحرینی در فرودگاه بین‌المللی دمشق فرود آمده است.

این گزارش‌ها در حالی منتشر شدند که رسانه‌ها پیش از این نیز خبر داده بودند که «خالد الحمیدان» رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی در صدر هیأتی بلندپایه وارد دمشق شده و با مقامات ارشد این کشور گفت‌و‌گو کرده است.

از سوی دیگر، «عبدالله دوم» شاه اردن نیز پس از مدت‌ها با رئیس‌جمهور سوریه گفت‌و‌گویی تلفنی داشت و درباره مسائل مختلفی با او رایزنی کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز هفته گذشته خبر داد که هیأتی امنیتی به نمایندگی از جانب وزارت کشور سوریه در سلسله نشست‌های اینترپل که به مدت سه روز به طول انجامیده، در استانبول ترکیه حضور پیدا کرده است.

هیأت سوری در حالی وارد ترکیه شد که روابط دو کشور از اواسط سال ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز بحران سوریه قطع شده است.

رسانه‌های ترکیه خبر دادند که «حسین جمعه» مدیر اداره امنیت جنایی سوریه، «یاسر سلیمان» رئیس شعبه امور عربی و خارجی بخش امنیت سیاسی سوریه و «حسن طالوستان» رئیس شعبه اینترپل در نشست مذکور مشارکت کرده‌اند.

از طرفی دیگر، «حسام لوقا» مدیر سازمان اطلاعات کل سوریه که طبق تحریم‌های آمریکایی موسوم به «سزار» تحت پیگرد واشنگتن قرار دارد، اخیرا در نشست سازمان‌‌های اطلاعاتی کشورهای عربی در قاهره حضور پیدا کرد.