مقتدی صدر: کردها و برخی سنی‌ها با تشکیل "دولت اکثریت" هستند

گروه جهان الف،   4000903154

رهبر جریان صدر امروز،‌ چهارشنبه اعلام کرد، فراکسیون‌های کرد و برخی از اهل سنت با تشکیل "دولت اکثریت" موافقت کرده‌اند.

مقتدی صدر: کردها و برخی سنی‌ها با تشکیل "دولت اکثریت" هستند

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت عراقی ناس، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در واکنش به اظهارات حسین عرب، نامزد مستقل گفت، نمایندگان مستقل هرگز طرف یک جناح علیه جناعی دیگر را نمی‌گیرند.

او در جریان نشست با تعدادی از نامزدهای مستقل گفت: باقی ماندن در وسط به افراد مستقل ضرر می‌زند و باید موضعشان را مشخص کنند.

مقتدی صدر افزود: از افراد مستقل می‌خواهم صدایشان را برای تشکیل دولت ملی اکثریت بالا ببرند یا کیک را تقسیم کرده و به نقطه صفر بازگردند. این چیزی است که ما از شما نمی‌خواهیم دولت اکثریت تنها راه حل است.

او توضیح داد: حمایت شما را نمی‌خواهم؛ اما از شما می‌خواهیم خواسته دولت اکثریت را به اطلاع افکار عمومی برسانید، این خواسته فراگیر است. ما از افراد مستقل می‌خواهیم با چیزی که کردها و برخی سنی‌ها موافق هستند،‌ موافقت کنند.  

مقتدی صدر ادامه داد: هر چهار سال ما یک انتخابات داریم چند سال شیعیان با هم درگیر می‌شوند تا انتخابات فرا می‌رسد می‌خواهند با هم ائتلاف و توافق کنند. این مساله درباره اهل سنت و شیعه صدق می‌کند و این چیزی است که من از آن ناراحتم و نمی‌خواهم، چراکه بسیار تجربه کردیم و خسته شدیم.

او افزود: تنها راه حل برای نجات عراق این است که دولت اکثریت تشکیل شود، ملت عراق خواهان دولت اکثریت هستند.

مقتدی صدر ادامه داد: تقسیم کیک الان امری نادرست مقابل مردم و جهان است. من در دولت ائتلافی یا دولت توافقی شرکت نخواهم کرد. رفتن به سمت مخالفان برای ساخت کشور به شیوه صحیح برای ما بهتر است.

وی بیان کرد: اگر جریان وارد دولت شود این مساله باعث نگرانی برای بقیه گروه‌هاست و حضور آن در بین مخالفان نیز همین‌طور. ما محال است تن به توصیه‌های خارجی دهیم، من تن به خواسته‌های کشورهای دیگر نمی‌دهم، من حرف حق را در برابر بزرگترین قدرت و نیز عربستان می‌زنم بارها گفته‌ام عراق وابسته به همسایگان نخواهد بود و ولی باید با هم همکاری کنیم.