مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران: نسخه‌نویسی الکترونیک باعث شفاف‌سازی در حوزه منابع مالی می‌شود

گروه سلامت الف،   4000903095

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از ضروریات بوده و باعث شفاف سازی در حوزه منابع مالی کشور می‌شود.

نسخه‌نویسی الکترونیک باعث شفاف‌سازی در حوزه منابع مالی می‌شود

محمد مهدی ناصحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشی از تکالیف نسخه‌نویسی الکترونیک از جمله امضای الکترونیک بر عهده سازمان نظام پزشکی است و طبق قانون تمام ارکان نظام سلامت در اجرای این طرح باید با سازمان بیمه سلامت همراهی داشته باشند.  

وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک به ما کمک می‌کند تا در منابع و مصارف مدیریت کنیم و از طرفی از بسیاری از تبانی‌ها به خصوص در حوزه دارو نیز جلوگیریکند، گفت: در زمینه دارو و تجهیزات مشکلات بسیاری وجود دارد که با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک می‌توان تا حدود زیادی از هدر رفت منابع در این حوزه پیشگیری کرد.

ناصحی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران تمام تلاش خود را برای سرعت بخشی به اجرای این طرح انجام می‌دهد به طوری که برای تشویق ارائه دهندگان خدمات پرداخت‌های مراکزی که از طریق الکترونیک فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند به روز شده است.  

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: همچنین برای مراکز درمانی که نسخه نویسی الکترونیک را اجرایی می‌کنند ۲۰ درصد به تعرفه آنان اضافه شده و در حوزه سخت افزاری نیز تسهیلاتی بدون وام و ضامن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های وسیعی همچون نسخه‌نویسی الکترونیک به زمان و همراهی تمام ارکان نظام سلامت نیاز دارد و اجرای این طرح توسط این سازمان به عنوان زیرمجموعه‌ای از وزارت بهداشت صورت گرفته که قطعا با اجرای آن بار مهمی را از دوش نظام سلامت برمی دارد.

به گزارش ایرنا، اکنون ۹۲ درصد مطب ها و مراکز پزشکی، ۹۰درصد داروخانه ها، ۹۶ درصد آزمایشگاه ها، ۹۷ درصد مراکز پرتو پزشکی و ۳۹ درصد درمانگاه ها به سامانه نسخه الکترونیک متصل شدند و ۵۴.۲ درصد این مراکز نسخه نویسی الکترونیک را اجرا کرده اند.