اردوغان خطاب به مقام‌های باکو؛ از مرزهای ارمنستان هم آن‌طرف‌تر می‌روید

گروه جهان الف،   4000804129 ۷۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در مراسمی به جمهوری آذربایجان سفر کرده در مراسم افتتاح یک بزرگراه مهم ابراز امیدواری کرد جمهوری آذربایجان فراتر از مرز با ارمنستان پیشروی کند.

اردوغان خطاب به مقام‌های باکو؛ از مرزهای ارمنستان هم آن‌طرف‌تر می‌روید

به گزارش فارس، رئیس جمهور ترکیه که روز سه شنبه برای مراسمی عازم جمهوری آذربایجان و منطقه قره باغ شد، ابراز امیدواری کرد که جمهوری آذربایجان فراتر از مرزهای ارمنستان پیش رود.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «الهام علی اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه از پیشرفت کار ساخت و ساز بزرگراه «احمدبیلی-فضولی-شوش» بازدید کردند.

اردوغان در این دیدار خطاب به یکی از مقام‌های جمهوری آذربایجان گفت: «دارید به سمت مرز ارمنستان می‌روید، نه؟ از آنجا هم آن‌طرف‌تر می‌روید.»

«صالح محمدوف»، رئیس سازمان بزرگراه‌های جمهوری آذربایجان در واکنش گفت: «بله داریم به آن سمت حرکت می‌کنیم. با کمک خداوند تا استانبول و اروپا پیش خواهیم رفت. خداوند از شما محافظت کند.»

پیشتر خبرگزاری «آناتولی» ترکیه خبر داده بود، اردوغان روز سه شنبه در سومین سفر خود به جمهوری آذربایجان بعد از جنگ سال گذشته باکو و ایروان بر سر قره‌باغ، به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند تا فرودگاه بین‌المللی شهر فضولی را افتتاح کند.

فضولی یکی از شهرهایی است که در جریان جنگ سال گذشته در منطقه قره‌باغ به کنترل جمهوری آذربایجان درآمد.

رئیس‌جمهور ترکیه در شرایطی در نظر داشت که از فرودگاه فضولی دیدن کند که در جریان سفر ماه ژوئن ۲۰۲۱ خود به جمهوری آذربایجان، از شهر «شوشا» در قره‌باغ کوهستانی بازدید کرده بود.

اردوغان و علی‌اف در جریان سفر ماه ژوئن رئیس‌جمهور ترکیه به جمهوری آذربایجانبیانیه شوشا را امضا کردند؛ توافقی که تمرکز آن روی همکاری دفاعی و ایجاد مسیرهای جدید حمل و نقل جدید بود».

این توافق  تایید می‌کند که ترکیه و جمهوریآذربایجان در مواجهه با هرگونه تهدید خارجی با هم همکاری خواهند کرد.

اولین سفر ررئیس‌جمهور ترکیه به جمهوری آذربایجان، دسامبر ۲۰۲۰ انجام شد و او به عنوان میهمان ویژه در رزمایش نظامی باکو به مناسبت پیروزی در جنگ قره باغ سخنرانی کرده بود.