بارقه های امید در دل مردم

  4000623084 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هنوز دولت سیزدهم در کشور به صورت کامل شکل نگرفته و در حالی که فعالیت رسمی آن حدود یک ماهی است آغاز شده ولی به دلیل تغییرات مدیریتی در سطح کلان هنوز هم تا روی کارآمدن نیروهای انقلابی و ارزشی و گرفتن سکان هدایت مسئولیت ها به ویژه در استانها باید یکی دو ماه دیگر صبر کرد.

بارقه های امید در دل مردم

آرمان نصراللهی

دولت حسن روحانی با همه حواشی که داشت بالاخره به پایان راه رسید و در این مدت زمان اندک از فعالیت دولت سیزدهم مشخص شده است که بی تفاوتی ها و بی تدبیری های مسئولان و مدیران دولت قبلی خسارت های جدی را به مردم وارد کرده و به همین دلیل جبران آنها نیازمند تلاشی دو چندان و البته همت عمومی است.
سید ابراهیم رئیسی در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری یعنی در سال 1396  مقابل جریانی  مسلح به امکانات و ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای قرار گرفت و در این آوردگاه، جناح رقیب که اتفاقا آن روزها حاکم مطلق در کشور بود از هر ابزار و ظرفیتی در داخل و خارج استفاده کرد و پیروز رقابت های انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شد، اما فرد بازنده این رقابت ها ضمن کسب رای مناسبی نه تنها از صحنه کنار نرفت بلکه در زمان مسئولیت در آستان مقدس امام هشتم حضرت امام رضا (ع) فعالیت ها و اقدامات خوب و مناسبی را در راستای خدمت رسانی به مردم در دستور کار قرار داد و این اقدامات و فعالیت با استقبال عمومی نیز مواجه شد.

به دنبال انتصاب دکتر رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه، تحول در این قوه نیز با همت و تلاش وی آغاز شد و به همین دلیل بارقه های امید در دل مردم برای حضور فردی خدمت گذار و توانمند در عرصه قضا جوانه زد و با پیشتوانه همین فعالیت ها و اقدامات بود که در فضای سنگین و پر از مشکلات و چالش های متعدد وارد انتخابات حساس 28 خرداد ماه سال 1400 شد.

بسیج تمام ظرفیت های دشمنان در کنار همراهی بعضی از چهره ها و افراد شاخص برای دلسرد کردن مردم جهت حضور در انتخابات در کنار معضلات و مشکلات اقتصادی مردم و همچنین تاختن بدون ترمز ویروس منحوس کرونا، امیدواری ها به انتخابات 28 خرداد را کم رنگ کرده بود ولی علیرغم تمامی این محدودیت ها ملت ایران همانند دیگر صحنه های این چهار دهه، باز هم در انتخابات حضور پیدا کرده و با رای قاطع ضمن اعلام نه بزرگ به جریان تمامیت خواه، سکان هدایت کشورا به دکتر رئیسی سپردند.
هر چند که در خصوص ارزیابی های دولت رئیسی باید اندکی صبر کرد ولی در همین یک ماهه روی کارآمدن دولت، اقدامات و فعالیت های خوبی در دستور کار قرار گرفته و به همین دلیل بخش زیادی از جامعه به روزهای بهتر برای کشور امیدوار بوده و این امیدواری روز به روز رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد.
انگار همین یکی دو ماه قبل بود که واردات واکسن کرونا در کشور به مسائل حاشیه ای از جمله تحریم و دیگر موارد این چنین گره خورده بود و مسئولان دولتی از سخنگوی دولت گرفته تا حامیان آن، سعی می کردند توپ کم کاری های خود را به زمین دیگران انداخته و متاسفانه سلامت مردم را به گروگان بگیرند.
البته ذکر این نکته هم ضروری است که حتی این فرافکنی ها به استانهایی همچون کردستان هم رسیده و به عنوان نمونه بالا رفتن قیمت یک محصول و یا خدمت و یا نایاب شدن آن در بازار در سایه نبود نظارت،  به مسئله تحریم های دشمن گره زده می شد و به همین دلیل مسئولان بی تفاوت دولت قبلی به جای پاسخگویی به عملکرد خود، فرافکنی می کردند.
در کنار این مهم یکی از ویژگی های اصلی و منحصر به فرد نظام اسلامی از بدو پیروزی تاکنون ارتباط بین مردم و مسئولان با بالاترین مقام اجرایی با مسئولان استانی بود ولی گویا در دولت روحانی این مسئله مهم به فراموشی سپرده شده بود که مسئولان یا در میان مردم حضور پیدا نمی کردند یا اگر هم حضوری اتفاق می افتاد فاصله طولانی با روش ها و شیوه های مختلف بین خود و مردم ایجاد می کردند.
روحانی دو سال پایانی فعالیت خود به بهانه شیوع ویروس کرونا نه تنها از محل کار خود خارج نشد که حتی شمار فعالیت ها و برنامه های روزانه خود را نیز بسیار محدود کرد و بر اساس آنچه که این روزها به رسانه درز کرده است، بعضی از مسئولان ارشد دولتی برای دیدن رئیس دولت باید روزها و حتی ماه ها نیز در صف انتظار قرار می گرفتند.
آری برای درک درست این موضوع باید صبح جمعه های شهریور را با همان صبح جمعه بنزینی رئیس دولت دوازدهم مقایسه کرد تا جایی که روحانی مدعی شد در خصوص یکی از مهمترین و حیاتی ترین تصمیم های دولت که البته خسارت های زیادی مالی و جانی را نیز به دنبال داشت وقتی که صبح جمعه ساعت 10 از خواب بیدار شده در جریان موضوع قرار گرفته است.
این روزها صبح جمعه های دولت سیزدهم با غافلگیری های متعددی روبرو است و در همین مدت زمان سه هفته ای رئیسی ضمن حضور در سه استان محروم، دیدارهای مختلفی را نیز با مردم داشته و بدون فضاسازی گسترده رسانه ای،با حذف تشریفات زائد و همچنین تیم همراه آنچنانی در مناطق حاشیه‌ای حضور پیدا کرده و با مردم مواجه شده است.

این حضور رئیس دولت با همراهی وزیران در میان مردم و گفتگوی رودرو با آنها به تنهایی نمی تواند حلال مشکلات معیشتی متعدد در این روزهای کشور باشد، ولی همین که مردم این روزها فرصتی برای بیان دغدغه های خود با نفر اول اجرایی کشور یافته اند خود فرصتی ارزشمند است و به همین دلیل می شود بارقه های امید را در دل های این سرزمین زنده کرد.
راستی تا یادمان نرفته باشد قیمت سیمان هم این روزها به پایین ترین میزان ممکن در سال جاری رسیده است و حتی دیگر خبری از قطعی های مکرر برق در میان نیست و هر روز هم محموله های چند میلیونی واکسن وارد کشور می شود و واکسن های تولیدی در کشور نیز ماه ها در صف انتظار مجوز بودند هم وارد بازار مصرف شده اند.
می خواهیم به همین صورت امیدوار باشیم، می خواهیم این بارقه های امید جوانه زده و به درختی تنومند تبدیل شود، می خواهیم روزهای پر از خیر و برکت برای ملت ایران در انتظار باشد، می خواهیم رئیس دولت همچنان صبح های جمعه همه را غافلگیر کند، می خواهیم هر چه سریعتر این فضای بی تفاوتی در استانها به سر برسد، می خواهیم مردم حتی اگر هم شده یک مقدار کم و ناچیز در زمینه معیشت وضعیت بهتری داشته باشند.
جناب آقای رئیس دولت سیزدهم ما به دلیل پشتوانه و همچنین عزم شما به روزهای بهتر خیلی امیدواریم، لطفا تلاش کنید تا این امیدواری رنگ نبازد و مردم به بودنتان همچنان امیدوار باشند، این سرزمین شایسته بهترین هاست پس تلاش کنید.