تجلیل از مدال آوران و ورزشکاران پارالمپیک در توکیو

  4000615019

مراسم تجلیل از مدال آوران و ورزشکاران پارالمپیک در توکیو با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر ورزش برگزار شد.

تجلیل از مدال آوران و ورزشکاران پارالمپیک در توکیو

به گزارش صدا و سیما، مراسم تجلیل از مدال آوران و ورزشکاران کاروان فرهنگی ورزشی پارالمپیک کشورمان، شب گذشته در محل اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد.
این مراسم با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به صورت ویدئو کنفرانسی، مرتضی رحمانی موحد سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو، هادی رضایی سرپرست کاروان ورزشی، یامامورا مادر شهید بابائی و سرپرست معنوی کاروان، لیموچی و تابع، نایب رییس بانوان و دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، سرپرستان، سرمربیان و مربیان با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن کریم آغاز شد.

ابتدا سفیر کشورمان با توجه به نامگذاری کاروان پارالمپیک به نام سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را موجب برکت و دانش معنوی و علمی ورزشکاران برشمرد و حضور مادر شهید بابائی خانم یامامورا را نیز در معیت کاروان، عملی برای تقویت روحیه و اخلاص برای ورزشکاران نام برد.

وی با اشاره به تلاش‌های دو سال اخیر سفارت در همکاری با هر دو کاروان المپیک و پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران در مسابقات توکیو ۲۰۲۰، اظهار داشت: برای سفارت و همه ایرانیان مقیم ژاپن موجب افتخار و مباهات بود که در راستای حضور و تلاش موفقیت آمیز کاروان‌های کشورمان انجام وظیفه نموده و از هر گونه خدمات مورد نیاز برای تسهیل در حضور موفق و بدون مشکل کاروان‌ها، دریغ ننماید.

رحمانی موحد افزود: در این دوره از بازی ها، ما شاهد بودیم که با توجه به شیوع کرونا و وجود شرایط اضطراری در توکیو، مسئولین دولتی و برگزارکننده، تمام تلاش و همت خود را بر انجام مسابقات با کمترین مشکل قرار دادند و از این بابت از دولت ژاپن تشکر می‌نمایم.

رحمانی موحد افزود: سفارت با استفاده از موقعیت المپیک و پارالمپیک و بنا به درخواست و حمایت کمیته ملی المپیک موفق به برگزاری نمایشگاه ایران زیبا به مدت ۱۵ روز شد و همچنین مراسم رونمایی از تابلو فرش‌های دستباف ویژه المپیک و پارالمپیک، برگزاری نمایشگاه تابلوفرش‌های ورزشی، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی، پوشش رسانه‌ای حضور کاروان‌های ورزشی و رصد بازتاب اخبار مربوط به ورزشکاران ایرانی و نشست محدود با جمعی از ایرانیان فعال ورزشی مقیم ژاپن از دستاورد‌های فرهنگی این دوره از مسابقات المپیک و پارالمپیک است.

وی گفت: برخی از ایرانیان و تجار مقیم به صورت داوطلبانه و در همکاری با سفارت، جمعی به نام کمیته هواداری از کاروان‌ها را تشکیل داده و ضمن آن قرار بود برنامه جامع و گسترده‌ای برای ایرانیان مقیم تدارک دیده شود که به دلیل شیوع کرونا، بالاجبار لغو و مطابق حمایت‌های به عمل آمده تهیه هدایای گوناگونی توسط این هموطنان گرامی پیش بینی شده که در مراسم امروز به حاضرین اهدا و برای سایر مدال آوران و اعضای دیگر کاروان نیز توسط سرپرستی کاروان تحویل داده خواهد شد.

در ادامه، هادی رضائی سرپرست کاروان پارالمپیک، وضعیت و نتایج حضور کاروان پارالمپیک کشورمان را طی گزارشی تشریح نمود.
وی گفت: در نهمین دوره حضور ورزشکاران کشورمان در پارالمپیک بهترین نتایج را کسب نمودیم. کسب ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و ۱ برنز با حضور ۶۲ ورزشکار اعزامی در ۱۰ رشته ورزشی، موفقیت کاروان را به لحاظ مدالی در تاریخ پارالمپیک بی سابقه دانست.
رضایی افزود: حضور تعدادی از ورزشکاران در این دوره صرفا به منظور استفاده از سکوی پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، کسب تجربه و دورخیزی جهت کسب نتایج عالی در مسابقات پاراآسیایی سال آینده چین بوده است.

در قسمت بعدی برنامه نیز سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که از ابتدای مراسم از طریق ویدئو کنفرانس در برنامه تجلیل حضور داشت، طی سخنانی از رحمانی موحد سفیر کشورمان در ژاپن بابت خدمات ارزشمند و مثمر ثمر او، بذل محبت و صرف وقت توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل و حضور بدون مشکل کاوران‌های ورزشی کشورمان در توکیو و همکاری‌های دوستانه با وزارت ورزش و جوانان و سایر مبادی ذیربط ورزشی در راستای برگزاری موفق و حضور بدون مشکل اعضای کاروان‌های ورزشی کشورمان در توکیو، از طرف خود و وزیر سابق ورزش و جوانان تقدیر و تشکر ویژه نمود و دریافت پیام تشکر مقام معظم رهبری از کاروان سردار دل‌ها را انرژی بخش خواند.

در ادامه مراسم، قرعه‌کشی هدایای ویژه مدال آوران طلایی و همچنین اهدا جوایز به دیگر مدال آوران حاضر در مراسم انجام و طی آن گوشی موبایل اپل به ورزشکاران طلایی و به بقیه نیز ساعت سیکو و صنایع دستی ژاپنی همراه با لوح تقدیر با امضا سفیر و رئیس کمیته ملی پارالمپیک کشورمان اهدا گردید.

در انتهای برنامه، توکلی نماینده کمیته هواداری ایرانیان نیز اظهار داشت: ما جمعی از تجار و ایرانیان مقیم ژاپن با درک مسئولیت و مشارکت در برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با کشور عزیزمان ایران در صحنه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، از سال ۹۸ با در نظر گرفتن مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو را برای همکاری و همراهی از برنامه‌های متنوعی که به منظور انسجام بخشی و حضور گرم هموطنان عزیز مقیم در ژاپن در این رویداد بزرگ بین‌المللی پیش‌بینی شده بود در قالب تشکیل کمیته هواداری با علاقه و خرسندی پذیرفتیم.

وی گفت: ضمن تشکر از اعضای کمیته هواداری که با پشتیبانی مادی و معنوی خود موجبات همیاری داوطلبانه جمعی از تجار و فعالان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مقیم ژاپن در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ را فراهم نمودند، از زحمات و برنامه ریزی‌های سفارت به ویژه رحمانی موحد سفیر و همچنین روسای کمیته‌های ملی المپیک، پارالمپیک و کاروان ورزشی پارالمپیک کشورمان در همراهی و همکاری با کمیته هواداری ایرانیان سپاسگزاری می‌نمایم.