نماینده آمریکایی: طالبان شهروندان آمریکایی را در فرودگاه گروگان گرفته است

  4000614117

یک نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی روز یکشنبه مدعی شد که تعدادی از شهروندان آمریکایی در فرودگاه مزار شریف آماده خروج از افغانستان هستند اما طالبان به آنها اجازه خروج نداده و آنها را به گروگان گرفته است.

نماینده آمریکایی: طالبان شهروندان آمریکایی را در فرودگاه گروگان گرفته است

به گزارش فارس، «مایکل مک‌کائول» نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس روز یکشنبه گفت که پس از پایان ضرب‌الاجل آمریکا برای خروج از افغانستان، برخی شهروندان آمریکایی که در این کشور باقی مانده‌اند در فرودگاهی در افغانستان آماده خروج از این کشور هستند اما طالبان به هواپیمای آنها اجازه برخاستن نمی‌دهد.

این عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که با فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت در حال حاضر 6 هواپیما در فرودگاه «مزار شریف» بوده که شهروندان آمریکایی به همراه مترجمان افغانستانی در آن حضور دارند اما طالبان آنها را به گروگان گرفته است.

یکی از کارمندان فرودگاه مزار شریف نیز تایید کرده که چند هواپیما که به اعتقاد وی توسط آمریکا چارتر شده، در این فرودگاه متوقف مانده‌اند. بر اساس ادعای این فرد، طالبان مانع از خروج این هواپیماها شده و اعلام کرده که درصدد کنترل کردن مدارک کسانی است که در هواپیما هستند. طبق گفته این کارمند فرودگاه، بسیاری از کسانی که در هواپیما حضور دارند، گذرنامه یا ویزا ندارند. این کارمند فرودگاه به دلیل حساسیت موضوع خواست که هویتش فاش نشود.

مک‌کائول در ادامه مصاحبه خود مدعی شد که طالبان خواسته‌هایی را مطرح کرده اما هیچگونه جزئیاتی در این باره ارائه نکرد و تنها گفت که وی نگران است.

این نماینده آمریکایی گفت که خواسته‌های طالبان بیشتر و بیشتر خواهد شد که این خواسته‌ها می‌تواند نقدی یا مشروع دانستن دولت آنها در افغانستان باشد.

ساعتی پیش نیز «رون کلین» رئیس کارکنان کاخ سفید خبر داد که حدود 100 شهروند آمریکایی همچنان در افغانستان هستند.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان صحبت می‌کرد، گفت: «ما با تمام کسانی که آنها را شناسایی کردیم، در ارتباط هستیم».

کلین در ادامه مصاحبه خود گفت: «دولت امیدوار است که در روزهای آینده، قطری‌ها قادر باشند که خدمات هوایی به بیرون از کابل را از سر بگیرند. اگر آنها این کار را انجام دهند ما قصد داریم ببینیم که آیا آمریکایی‌ها قادر خواهند بود که بخشی از این پروازها باشند».