ارتش آمریکا: ممکن است با طالبان برای مقابله با داعش خراسان همکاری کنیم

  4000610124

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفته ارتش این کشور ممکن است برای مقابله با تهدید ناشی از گروه تروریستی داعش خراسان با دولت تحت کنترل طالبان در افغانستان همکاری کند.

ارتش آمریکا: ممکن است با طالبان برای مقابله با داعش خراسان همکاری کنیم

به گزارش فارس، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور ممکن است برای مقابله با اقدامات گروه تروریستی داعش خراسان، با دولت تحت کنترل طالبان در افغانستان همکاری کند.

میلی این اظهارنظر را در یک کنفرانس خبری مشترک در ساختمان پنتاگون با حضور «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا مطرح کرد. این نخستین اظهارنظر علنی آستین و میلی بعد از اجرای عملیات خروج از افغانستان است که انتقادات بسیاری را به ویژه روانه این دو مقام کرده است.

چند روز پیش نزدیک به ۹۰ ژنرال بازنشسته آمریکایی با امضای نامه‌ای خواستار استعفای فوری «لوید آستین» و «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به دلیل نقش‌آفرینی در «خروج فاجعه‌بار» آمریکا از افغانستان شده‌ بودند.

لوید آستین در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره احتمال همکاری آمریکا با طالبان جهت دفع تهدید داعش خراسان به تلویح گفت که روابط پنتاگون با گروه طالبان فراتر از عملیات تخلیه‌ای که بامداد سه‌شنبه به پایان رسید نخواهد رفت.