دست های خالی «بنت»

  4000606036 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی به دنبال سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا تاکید کردند که این سفر هیچ نتیجه قابل توجهی نخواهد داشت.

دست های خالی «بنت»

به گزارش الف به نقل از روزنامه القدس العربی، تحلیل‌های اسرائیلی انتظار موفقیت سفر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کاخ سفید را ندارند  و معتقدند که بنت  به دلیل مواضع اسرائیل در پرونده‌های متعدد ، که برای دولت آمریکا قابل قبول نیست ،  در دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  به هدف خود نمی‌رسد. از جمله  این مسائل مساله فلسطین است که  پیش از این بنت اعلام کرد که کابینه وی بر اساس «راه حل دو دولتی» که واشنگتن از آن پشتیبانی می‌کند ، کار نخواهد کرد.

القدس العربی نوشت:  قبل از این  دیدار که به دلیل انفجار کابل در افغانستان به مدت یک روز به تعویق افتاد ، مشخص شد که بنت چندین مورد را  به بایدن اطلاع می‌دهد ، یعنی اینکه  کابینه وی ساخت و ساز شهرک‌ها در کرانه باختری را متوقف نمی‌کند و از سرگیری مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین در دستور کار نیست و علاوه بر این  حاکمیت اسرائیل و الحاق کرانه باختری همزمان اجرا نخواهد شد. همچنین علاوه بر اختلاف بین دو طرف بر سر حل مسئله فلسطین ، به ویژه پس از انکار بنت در«راه حل دو دولتی»، چندین مساله در ابتدا مانند پرونده هسته‌ای ایران و مسائل اقتصادی اسرائیل و همکاری با چین مطرح می‌شود .

 در ادامه این گزارش آمده است: با این وجود بر اساس گزارش‌های عبری ، اعتقاد بر این است که بایدن وقت نخواهد داشت تا به بنت گوش دهد درحالی‌که بنت قصد داشت «برنامه مهار» برنامه هسته‌ای ایران را به رئیس جمهور آمریکا ارائه دهد.

روزنامه مذکور در ادامه نوشت: بر اساس گزارش روزنامه «یدیعوت آحرانوت»  نفتالی بنت اعلام کرد که ایران هرگز به اندازه امروز به بمب هسته‌ای نزدیک نبوده در حالی که اسرائیل  بر سر دوراهی است و اغراق نیست اگر بگوییم که کابینه  بنت در سال 2021 در مقابل معضلی قرار دارد که « بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سال 2010 در مورد آن تردید داشت.

در ادامه این گزارش آمده است: در اسنادی که بنت در دیدار خود با بایدن به همراه داشت ، وی درخواست کرد که در مورد اقدامات عملی علیه ایران تصمیم گیری شود اما تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که کارشناسان آژانس اطلاعاتی سیا درک درستی از اهداف بنت تهیه کرده‌اند به گونه‌‌ای کارشناسان روابط عمومی کاخ سفید  تمام تلاش خود را برای دلجویی و راضی نگه داشتن نفتالی بنت به کار گرفته‌اند.

القدس العربی نوشت: بنت انتظار خاصی در خصوص استقبالش در آمریکا داشت، اما کابینه جو بایدن پس از استقبال گرم از بنت از وی خواست تا در خصوص مسئله ایران صبور باشد. در این زمینه ، یک مسئول ارشد اسرائیلی فاش کرد که بنت  قصد داشت در جلسه‌ای که قرار بود روز پنجشنبه  برگزار شود، از بایدن بخواهد که نیروهای خود را از عراق و سوریه خارج نکند؛ چرا که نفتالی بنت معتقد است که این خروج می‌تواند به ایران خدمت و حضور آن را در منطقه تقویت کند که موضوع نیروهای آمریکایی در عراق یک مسئله حیاتی است.

روزنامه مذکور تاکید کرد: به گزارش وب سایت عبری ، از زمان ترور شهید « قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران فشارها بر دولت عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور افزایش یافته است.

این روزنامه نوشت: بر اساس گزارش روزنامه « هاآرتص»  سفر بنت به واشنگتن اهمیت چندانی برای اسرائیلی‌ها ندارد؛چراکه اسرائیلی‌ها در حال حاضر نگران بحران‌هایی از جمله مقابله با ویروس کرونا هستند و این ویروس محدودیت‌های زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده و منجر به بحران عظیمی شده است؛ اما حتی اگر بنت در سفر کوتاه خود به ایالات متحده به موفقیت خاصی برسد  به محض ورود به اسرائیل این موفقیت‌ها از دست رفته و با مشکلاتی عظیم‌تری مواجه می‌شود.

القدس العربی در پایان نوشت: واضح بود که جلسات قبلی آمریکا و اسرائیل با هدف بحث در مورد استراتژی مشترک در قبال سوریه و ایران صورت گرفته بود .

 در نتیجه می‌توان گفت سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا یک سفر شکست خورده و تحت‌الشعاع حوادث منطقه قرار گرفت و بنت نتوانست کاخ سفید را علیه ایران با خود همراه سازد و به همین دلیل رژیم صهیونیستی بیش از گذشته در انزوای سیاسی قرار خواهد گرفت.